סעודיה מקימה מסוף תבואה בנמל הים ינבוע

נחתם הסכם להקמת מסוף תבואה בשטח של 313 אלף מ״ר בין רשות הנמלים הסעודית וחברת השקעות סעודית לחקלאות וחיות משק. שר התחבורה הסעודי: מטרת הפרויקט הינה לשפר את מהירות אספקת התבואה לסעודיה


10:20 ,26.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות הנמלים הסעודים ״מוואני״ וחברת ההשקעות הסעודית לחקלאות וחיות משק סאלכ חתמו ביום חמישי האחרון על הסכם להקמת מסוף תבואה בשטח של 313,000 מ״ר בנמל המסחרי ינבוע, המסוגל לטפל ב-5 מיליון טונות תוצרת בשנה. סאלכ, חברה בבעלות קרן השקעות ציבורית, זרוע ההשקעות של ממשלת סעודיה, הוקמה בשנת 2011 כדי להבטיח אספקת מזון לממלכה באמצעות ייצור המוני והשקעות. הפרויקט יקשר את הממלכה למקורות תבואה עולמיים, במיוחד באזורים שבהם סאלכ מחזיקה בהשקעות.

 

בטקס השתתפו השר הסעודי להגנת הסביבה, מים וחקלאות עבדולרחמן אל-פדלי ושר התחבורה סאלח אל-ג׳אסר. אל-פדלי, שהוא גם יו״ר דירקטוריון סאלכ, אמר שמטרת הפרויקט לשפר את מהירות אספקת התבואה לסעודיה והוא נחשב למרכז האזורי הראשון לדגנים בנמל המסחרי ינבוע.

 

הוא הוסיף כי סאלכ מסתמכת על מיקומה הגיאוגרפי של הממלכה ועל תשתית הנמל כדי לשפר את הפצת המזון באזור וזאת על ידי קישור הממלכה למקורות תבואה גלובליים, ובמיוחד למדינות בהן החברה משקיעה.

 

שר התחבורה אל-ג׳אסר הצהיר כי הפרויקט יתמוך בתנועה בנמל המסחרי של ינבוע, ימשוך קווי שילוח בינלאומיים נוספים ויגדיל את ההשקעה בענף השירותים הלוגיסטיים.