עובדי הנמלים לא שבו לעבודה למרות פסיקות בתי הדין

בתי דין אזוריים בחיפה ובבאר שבע הורו במהלך הלילה והבוקר לעובדי נמלי הים לשוב מיידית לעבודה סדירה. גם ההסתדרות קוראת לשוב לעבודה


10:10 ,28.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות, שלא היתה חלק בהחלטת ועדי העובדים בנמלי הים לפתוח אתמול (ד') בשביתה פראית, קוראת לכבד את פסיקת בתי הדין לעבודה בחיפה ובבאר שבע, שהורו לעובדים לשוב לעבודה סדירה.

 

למרות שלא היתה חלק מההחלטה להשבית פראית את העבודה אתמול (ד') בערב, אמר הבוקר יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "ההסתדרות תמכה לאורך כל הדרך במאבקם הצודק של עובדי נמלי ישראל וכך תמשיך לעשות. יחד עם זאת, ההסתדרות קוראת לעובדי הנמלים לכבד את ההחלטות השיפוטיות שהתקבלו הבוקר (ה') בבתי הדין ולחזור לעבודה."

 

ב-01:30 לפנות בוקר התקיים דיון דחוף בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, אליו לא הגיעו נציגי הוועדים. בדיון הודיעה ההסתדרות שהשביתה אינה על דעתה. השופט אלכס קוגן פסק שעל העובדים לשוב מיידית לעבודה הבוקר ב-04:30, אולם העובדים לא שבו לעבודה. הבוקר התקיים דיון נוסף.

 

במקביל התקיים הבוקר (ה') דיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, גם הוא בלי נציגות העובדים. בדיון אמר אדרי כי השביתה לא אושרה על ידי ההסתדרות. בהחלטתו נתן סגנית נשיאת בית הדין, השופט אילן סופר, סעד זמני,לפיו כל עובדי נמל אשדוד ישובו לאתר לעבודה, וכל הוראה שניתנת על ידי ועד העובדים, או מי מטעמם, בדבר נקיטת צעדים ארגוניים – בטלה.

  

שר התחבורה ישראל כץ הגיב לשביתה: "אני קורא לעובדים להפסיק מייד את השביתה הפראית ואת הפגיעה בציבור. הרפורמה תימשך ותביא לתחרות ולהוזלת יוקר המחייה. מחר (היום) יחתמו ההסכמים עם חברות בינלאומיות מסין ומהולנד, שיפעילו את הנמלים החדשים ויהפכו את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית. הנמלים החדשים יתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לתוספת של אלפי מקומות עבודה. שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו; הם רק ממחישים מדוע צריך לבטל בדחיפות את המונופול הקיים וכך נעשה".