שביתת פתע בנמלי חיפה ואשדוד

על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל לקיים טקס חתימה על החוזים להפעלת הנמלים החדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, פרצה הערב שביתה בנמלי חיפה ואשדוד


19:02 ,27.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

וועדי העובדים בנמלים זועמים ושובתים. הערב (ד׳) בשעה 18:00 פרצה שביתה בנמלי חיפה ואשדוד על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל לקיים טקס חתימה על החוזים להפעלת הנמלים החדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. הנהלות נמלי אשדוד וחיפה, שהופתעו ומכנות את השביתה ״שביתה פראית״, פנו בשעה האחרונה לבתי הדין לעבודה בכוונה להורות לעובדים לשוב מיידית לעבודה.

 

כאמור, מחר (ה׳) במעמד שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ובהשתתפות שגרירי הולנד וסין, ראשי החברות מהארץ ומחו"ל וראשי ערים ייחתם הסכם חתימה על חוזים להפעלת הנמלים החדשים, בין חברת נמלי ישראל לבין חברת TIL מהולנד שתפעיל את נמל הדרום, וחברת SIPG מסין שזכתה במכרז להפעלת נמל המפרץ.

 

במסגרת זו ייקחו חלק בטקס מטעם חברת נמלי ישראל רם בלינקוב יו"ר החברה ושלמה ברימן המנכ”ל. ואילו מחברת TIL ייקח חלק יו"ר החברה ונשיא MSC מר Diego Aponte ומנכ"ל החברה מר Vikram Sharma. מטעם חברת SIPG  ייקח חלק יו"ר החברה מר Chen Xuyuan אליו יתלווה מר Xi Yanbing מנכ"ל חברת SIPG הונג קונג.

 

לאור זאת, ועל רקע המחאה של עובדי הנמלים הטוענים להתעלמות הממשלה מטיעוניהם ולפגיעה מתמשכת בזכויות העובדים פרצה הערב שביתה, כרגע ללא הגבלה בזמן.

 

מנמל אשדוד נמסר בתגובה לארועים: ״לפני שעה קלה פרצה שביתה פראית בנמל אשדוד. הנהלת הנמל רואה את השביתה בחומרה רבה ומתכוונת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להשיב את העבודה לסדרה בהקדם האפשרי. ההנהלה כבר פנתה באופן דחוף לביה״ד האזורי לעבודה בבקשה להורות לעובדים לשוב לעבודה. הנהלת הנמל מודיעה כי תעשה בכל כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד ולשמור על מהלך עבודה תקין״.

 

מנמל חיפה נמסר בתגובה: ״בנמל חיפה פרצה שביתה פראית ללא שנציגי הוועד או ההסתדרות נתנו לכך כל התראה או סיב. הנהלת נמל חיפה פונה מיידית לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להחזיר את העובדים מיידית לעבודה״.

 

נציין כי בלא קשר לארועים, בשעות אחה״צ הודיע מזכיר ועד עובדי נמל אשדוד אבינעם שושן על התפטרותו ממניעים אישיים - ראה כתבה אחרת בנושא