המכס לקראת הכרה בתוכנית גורם כלכלי מאושר עם המכס הסיני

מנהל רשות המסים משה אשר חתם עם שר המכס הסיני על הסכם מפת דרכים להכרה בתוכנית, הגורמת לפישוט הליכים ולאבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית


13:15 ,27.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים משה אשר וסגן שר המכס הסיני סאן ייביאו (Sun Yibiao) חתמו היום (ד') בסין על מפת דרכים להסכם הכרה הדדית בתוכנית גורם כלכלי מאושר (AEO).

 

החתימה על ההסכם במסגרת ביקורו של אשר בסין בכנס אזורי של מנהלי רשויות המכס.    

 

תוכנית גורם כלכלי מאושר מאפשרת לרשויות המכס במדינות השונות לפעול לפשט תהליכים, לאפשר זרימת הסחר הלגיטימי, ובמקביל לשפר את אבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית. אישורו הסופי של ההסכם יאפשר בעתיד קיצור דרך בירוקרטי לחברות ישראליות מאושרות המייצאות את מוצריהן לחו"ל ולגורמים לוגיסטיים בשרשרת האספקה (כגון סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים),  ויזכה אותן בהקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בסין, כמו גם לסיכוי נמוך לבידוק מטעניהם.

 

נציין כי בשנת 2014 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 11 מיליארד דולר. היצוא לסין נאמד ב-2.7 מיליארד דולר, בעיקר יצוא של מוצרי תקשורת, ציוד אלקטרוני, כלים ומכשירים אופטיים, מוצרים כימיים ועוד. היקף היבוא מסין עמד על 8.3 מיליארד דולר ובין המוצרים השכיחים המיובאים מסין ניתן למצוא מוצרי תקשורת, ציוד אלקטרוני, מוצרי טקסטיל ועוד.

 

אשר: "תוכנית ההכרה ההדדית מייעלת ומפשטת את הסחר בין המדינות, תוך שמירה על רמה גבוהה של אכיפה. ההקלות הניתנות לחברי קהילת הסחר בשל השתתפותם בתכנית מתבטאות בחיסכון בזמן ובכסף רב, עניין המיטיב עם החברות הישראליות, היצואניות והיבואניות, והופך אותן לאטרקטיביות יותר בשוק הסחר העולמי. אין ספק כי ההסכם יוביל לצמיחתו של הסחר ההדדי ולחיזוק הכלכלה הישראלית, בין השאר בשל הפוטנציאל של השוק הסיני".

 

מאז השיק המכס הישראלי את תוכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית בסוף שנת 2010, הוגשו למכס למעלה מ-100 בקשות להצטרפות לתוכנית ואושרו עד כה עשרות גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא וכן, קריטריונים ביטחוניים.

 

עד כה, רשות המסים חתמה על הסכמי הכרה הדדיים עם ארצות הברית, טייוואן ודרום קוריאה, כשעם המכס הקנדי נחתם מסמך הצהרת כוונות.