שיבושים בעבודת נמל פורט סעיד מזרח עקב שביתת עובדי קבלן

עובדי חברות כוח אדם דורשים העלאה במשכורת, הפרשות לביטוח רפואי והכרה בימי מחלה וחופשה. כוחות של הצבא המצרי במקום על מנת לשמור על השקט


00:00 ,13.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שיבושים קשים נרשמו בעבודה הסדירה בנמל פורט סעיד מזרח עקב שביתה עליה הכריזו עובדי קבלן, האמונים על טעינה ופריקה של מכולות, בדרישה לשיפור תנאי עבודתם.

מדוב בעובדים באמצעות חברות השמת כוח אדם, שאינם נמנים על קאדר העובדים של חברת תעלת סואץ לניטול מכולות (Suez Canal Container Terminal), שהיא בעלת הזיכיון לטעינה ופריקה של מכולות בנמל.

העובדים, השובתים זה היום השלישי, דורשים העלאה במשכורת, הפרשות לביטוח רפואי והכרה בימי מחלה וחופשה במסגרת ימי העבודה.

החברה המצרית הודיעה מצידה, כי מחשש לעימותים בין עובדיה הקבועים לבין עובדי הקבלן, היא החליטה להפסיק את העבודה במסוף המכולות, על מנת לאפשר בדיקה של דרישות העובדים. כן התקבלה החלטה להוציא לחופשה את עובדי החברה הקבועים, גם זאת מחשש לעימותים.

עוד נמסר, כי כוחות גדולים של הצבא המצרי נמצאים במקום, על מנת לשמור על השקט. החברה הבהירה כי היא שילמה ומשלמת את כל זכויות עובדי חברות הקבלן לחברות ההשמה. היא מאשימה את האחרונות באי העברת הכספים לעובדים "בצורה צודקת".

יצוין כי נמל פורט סעיד מזרח נחשב לאחד המרכזיים במצרים ומטפל בטעינה ובפריקה של 3 מיליון TEU בשנה. 55% ממניות החברה המנהלת את מסוף המכולות בנמל נמצאות בידי חברת ניהול הנמלים APM Terminals, 20% בידי חברת COSCO, 10% בידי תעלת סואץ, 5% בידי הבנק הלאומי של מצרים ו-10% הנותרים נמצאים בידי המגזר הפרטי המצרי.