שלוש קבוצות מתמודדות במכרז להקמת הנמלים החדשים

קבוצות בינלאומיות וישראליות ניגשו לשלב ההצעה טכנית הכולל ביצוע עבודות להארכת שוברי הגלים הקיימים והקמת שוברי גלים משניים, וכן הקמת רציפים וחפירה ימית. מנכ"ל חברת נמלי ישראל: הנמלים יוקמו ע"י חברות קבלניות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם


08:55 ,18.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שלוש קבוצות ניגשו לשלב ההצעה הטכנית במכרז להקמת הנמלים החדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. כך דיווחה אמש חברת נמלי ישראל בציינה כי בשלוש הקבוצות ישנן חברות מובילות מישראל, אירופה, סין שהינן בעלות מומחיות וניסיון בהקמת נמלים, עבודות ימיות ותשתיות.

 

הקבוצות הן: שפיר הנדסה ואשטרום מישראל, חברת צ'יינה הארבור הסינית, וחברת Ludreco האירופית שתחבור לחברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי.

 

נציין כי מדובר על מכרז להקמת הנמלים וכי במקביל מקיימת חברת נמלי ישראל הליך מכרז, שנמצא כעת בשלב המיון המוקדם (PQ), לבחירת המפעיל הגלובלי (Global Operator) להפעלת נמלים חדשים אלו.

 

כאמור, מכרז זה להקמת הנמלים החדשים, הינו דו שלבי. השלב הנוכחי המתייחס להצעות הטכניות-המקצועיות לשני הפרויקטים, כולל את העבודות להארכת שוברי הגלים הקיימים והקמת שוברי גלים משניים, וכן הקמת רציפים וחפירה ימית.

 

השלב הבא של מכרז זה יהיה שלב ההצעה הכספית להקמת שני נמלים, הצפוי במאי 2014.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ: "הרפורמה בנמלים מתקדמת במלוא התנופה. אני מברך על כלל החברות שמתחרות על הקמת שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. נמלי הים החדשים יביאו לתחרות והמרוויח העיקרי יהיה הציבור".

 

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר: "מדובר בפרויקטים הנדסיים ימיים גדולים ומורכבים החיוניים למשק והם יוקמו בסטנדרטים גבוהים, הדורשים ביצוע ע"י חברות קבלניות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בעלות יכולת מוכחת וניסיון. במקביל, אנו ממשיכים בהיערכות להפקת ואגירה מקדמית של אבן, שהינה משאב חיוני וקריטי לפרויקט תשתית מסוג זה, ובייצור קוביות בטון וזאת כחלק מהיערכות שוטפת לקידום הפרויקט בהתאם ללו"ז ההנדסי".