תעלת פנמה המורחבת תגרום להסטת מטען מנמלי החוף המערבי למזרחי

מחקר: היכולת של אוניות גדולות יותר לעבור בתעלת לאחר סיום עבודות ההרחבה בשנה הבאה תגרום לקיטון של עד 10% בנתח השוק של נמלי החוף המערבי


12:18 ,21.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מחקר חדש, שפורסם על ידי חברת היועצים Boston Consulting Group and CH Robinson טוען שפתיחת תעלת פנמה המחודשת בשנה הבאה תשנה את יחסי הכוחות בין נמלי החוף המערבי והמזרחי של ארצות הברית.

 

לטענת המחקר, נמלי החוף המערבי יחוו אחוזי צמיחה קטנים יותר מאשר היום ונתח השוק שלהם עתיד לקטון ב-10%, היות וקיצור זמני המעבר לנמלי החוף המזרחי יהיו משמעותיים יותר עקב מעבר אוניות גדולות יותר בתעלה.

 

נכון להיום, סחורות מאסיה מגיעות לנמלי החוף המערבי ומשם משונעות ברכבת או במשאיות מזרחה, עד לגבול נהר אוהיו, דבר שלטענת המחקר עתיד להשתנות, היות ותתאפשר מעבר אוניות מדגם post panama, עם קיבולת של פי שתיים או שלוש יותר מהיום לאחר סיום עבודות הרחבת התעלה, לנמלי החוף המזרחי.

 

במקרה זה, לטענת המחקר, יהפכו נמלי החוף המזרחי ליעילים יותר, מאחר וזול יותר לשנע סחורה דרך מים מאשר יבשתית, ונמלי החוף המזרחי יהפכו ליעד מועדף עבור משלחים בינלאומיים.

 

עוד טוען המחקר, כי האזור שבו ייאבקו נמלי החוף המערבי בנמלי החוף המזרחי על הלקוחות, ינוע מספר מאות מיילים מערבה, עד לאזור שיקגו עד ממפיס, אזור האחראי על 15% מהתוצר הלאומי הגולמי של ארצות הברית.