חברת הספנות היפנית MOL עומדת לחכור אוניות מכולה בקיבולת של 18 אלף TEU מחברת Seaspan.
MOL חברת בברית הספנות G6, שמפעילה, נכון להיום, את צי הקטן ביותר, בממוצע מבחינת קיבולת אונייה, מבין בריתות הספנות.
מארסק ליין ו-MSC, שיתחילו בתחילת 2015 להפעיל את ברית ה-2M (בהנחה ויקבלו אישורים רגולטוריים), יפעילו בקווי הסחר אסיה-אירופה אוניות בעלות קיבולת של 18 אלף TEU.
ברית ה-Ocean Three – CMA CGM, צ'אינה שיפינג ו-UASC, יפעילו עד 2017 אוניות בעלות קיבולת של 16-19 אלף TEU.
מנכ"ל החברה אמר לאחרונה לאתר "Lloyd's List" כי הצעד מתבקש עקב בריתות הספנות החדשות, שיכניסו לקווי הסחר מגה-אוניות: "ה-2M וה-Ocean Three יכניסו אוניות גדולות יותר בכדי לצבור יתרון בהובלה. אנו נעקוב אחריהן. כל עוד הן מסתמכות על אוניות בעלות קיבולת של 18-20 אלף TEU, ה-G6 חייבת להתחרות איתן".
הדברים בהמשך לציטוט של מנכ"ל Seaspan גרי וואנג, שאמר בתחילת השבוע שהחברה תזמין בקרוב אוניות חדשות, בעלות קיבולת של 18 ו-20 אלף TEU.