אלפאליינר: MSC ו-CMA CGM ישדרגו אניות קיימות לאניות ענק

סוכנות הייעוץ מפרסמת כי שתי חברות הספנות מתכננות לשדרג 21 אניות בנפח של 14,000 TEU לאניות בנפח של 17,000 TEU. עבודות השדרוג יסתיימו בסוף 2018


11:11 ,21.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי סוכנות אלפאליינר חברות MSC ו-CMA CGM מתכננות לשדרג 21 אניות בנפח של 14,000 TEU לאניות ענק ULCV בנפח נומינלי של 17,000 TEU.

 

על פי סוכנות אלפאליינר, עבודות השדרוג ייעשו במספנות הסיניות BSIC באזור Qingdao שכבר זכו בהזמנות לשדרוג 9 אניות של חברת MSC כאשר שדרגון של שתי אניות נוספות נמצא כעת במו״מ מול המספנות.

 

על פי דיווחים, מספנות BSIC כבר חתמו על חוזה על חברת CMA CGM להארכתן של חמש אניות החברה בנפח 13,800 TEU כאשר חמש אניות נוספות הינן בגדר אופציה קיימת.

 

על פי מודל השדרוג של אלפאליינר, העבודות יכללו הוספת מקטע אמצעי לאניות באורך של 30 מטר אשר יביא את אורכן הסופי של האנייה מ-365 מטר לפני השדרוג לאורך סופי של כמעט 400 מטר.

 

סוכנות הייעוץ טוענת כי הדבר יאפשר תוספת נומינלית של 20% מנפח המכולות הקיים ״בעלות נמוכה יחסית, ובמהירות קצרה יחסית״.

 

על פי ההערכות, עבודות השדרוג יסתיימו לקראת סוף 2018.

 

נציין כי חברת MSC הודיעה בתחילת החודש על שיתוף פעולה עם חברת מקרגור, חברת בת של Cargotec, לשדרוגן של 31 אניות מכולה של החברה משש סדרות ייצור שונות. השת״פ נועד לשדרג את נפח ההובלה של האניות ואת פוטנציאל הרווחיות שלהן.