אמנת אקלים חדשה בקרב 17 חוכרות האניות הגדולות בעולם

קבוצת חברות ענק בתחום האנרגיה, החקלאות, הכרייה והסחורות מהגדולות בעולם יבצעו לראשונה הערכה וחשיפה של נתוני פליטת הפחמן של פעילות הספנות שלהן והשפעתה על האקלים


12:57 ,07.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

כמה מהשמות הגדולים ביותר בתחום חכירת האניות התחייבו לפרסם את פרטי טביעת הרגל הפחמנית של אניותיהן בצעד שעשוי לטלטל את תעשיית ההובלה הימית.

 

הארגון הבינלאומי Global Maritime Forum הודיע היום כי קבוצת חברות ענק בתחום האנרגיה, החקלאות, הכרייה והסחורות מהגדולות בעולם יבצעו לראשונה הערכה וחשיפה של נתוני פליטת הפחמן של פעילות הספנות שלהן והשפעתה על האקלים.

 

אמנת המטענים הימיים החדשה מהווה ״אמת מידה חדשה להובלה אחראית, שקיפות בהשפעתה על הסביבה ודרך קבלת החלטות משופרת בהתאם ליעדי הפחמן של ארגון האו״ם״.

 

אמנת המטענים הימיים היא מסגרת עולמית המאפשרת שילוב של שיקולי אקלים בהחלטות חכירה לטובת תחבורה ימית המותאמת לאקלים. החותמים המייסדים על האמנה כוללים את אנגלו אמריקן, ADM, באנג׳י, Cargill Ocean Transportation, COFCO International, Dow, Equinor, Gunvor Group, Klaveness Combination Carriers, Louis Dreyfus Company, Norden, Occidental, Shell, Torvald Klaveness ו- Trafigura.

 

האמנה קובעת קו בסיס משותף להערכה כמותית ולחשיפה האם פעילויות הספנות תואמות את יעדי האקלים שאומצו. היא תוכננה להתאים למדיניות ולשאיפות שאומצו על ידי המדינות החברות בארגון הימי הבינלאומי (IMO), כולל שאיפתו להפחית את פליטת גזי החממה מהספנות הבינלאומיות ב-50% לפחות עד 2050.

 

יוהנה כריסטנסן, מנכ״לית Global Maritime Forum ציינה כי ״אמנת המטענים הימיים  מאפשרת למנהיגים ממגזרי תעשייה מגוונים להשתמש בהשפעתם בכדי להניע את השינוי ולקדם את המעבר הירוק של הספנות על ידי בחירת תחבורה ימית שתואמת את יעדי האקלים המוסכמים״.