בונוס סוף שנה: עלייה בתעריפי ההובלה

תעריפי ההובלה הימית ״ספוט״ של מכולות לאזור הים התיכון זינקו ביותר מ-40% השבוע, וזאת לפי מדד הובלת המטענים של שנחאי SCFI. חברות הספנות מודיעות על ביטול הפלגות ושומרות על היצע מוגבל לקראת ראש השנה הסיני


10:53 ,15.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

תעריפי ההובלה הימית ״ספוט״ של מכולות לאזור הים התיכון זינקו ביותר מ-40% השבוע, וזאת לפי מדד הובלת המטענים של שנחאי SCFI. התעריפים בין אסיה לים התיכון עלו ב-312 דולר ל-1,083 דולר TEU וכעת הם נמצאים ברמה הגבוהה ב-30% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

חברות ההובלה הפועלות בנתיב זה הצליחו פעמיים: להשית היטלי דלק דל גופרית ואף להעלות את התעריפים, שקיבלה חיזוק הודות לביקושים גדולים מהצפוי כאשר ההפלגות בגיוון מערב מלאות מהצפוי.

 

גם ההפלגות לכיוון צפון אירופה חוו עלייה בתעריפי ההובלה ״ספוט״ אם כי מתונה יותר אך עדיין מרשימה של 11.6% ועמדו על 893 דולר ל-TEU השבוע. על פי הדיווחים, אניות היו עמוסות במלואן וזאת לרגל ראש השנה הסיני שיחול השנה ב-25 בינואר.

 

ראש החטיבה הימית של אירופה בחברת Flexport ציין כי הוא צופה ש״מגמת העלייה בתעריפים תימשך בשבועות הקרובים״.

 

היצע מוגבל וביקוש יציב בשני נתיבי הסחר האירופאי הגיע בתזמון מושלם עבור חברות הספנות שנמצאות כעת במו״מ מול לקוחותיהם הגדולים ביותר על חוזי הובלה שנתיים. יתרה מזאת, חברות הובלה אינן לקוחות סיכונים וברית ״אוקיינוס״ הודיעה אתמול על ביטול הפלגות לצפון אירופה והים התיכון בזמן ולאחר ראש השנה הסיני, כשבוע לאחר ש״הברית״ מסרה הודעה דומה.

 

נציין כי היום היה אמור להיכנס לתוקף סבב חדש של היטלי מכס על יבוא מסין בשווי של כ-120 מיליארד דולר, אולם על פי הדיווחים ממשל טראמפ הודיע ברגע האחרון על ביטולם.