בכיר ב-MOL: "עדיף למשלחים לחתום עם חברות ספנות על הסכמים ארוכי טווח"

לדברי מנהל MOL בריטניה, הסכם ארוך טווח עדיף על קפיצה ממוביל למוביל בשל האפשרות לשמירה על מחיר הובלה נוח ושירות אמין


00:00 ,13.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בכיר בחברת הספנות MOL אומר שעדיף למשלחים ימיים לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם חברות הובלה ימית, שכן שלאלה יש השפעה חיובית על שירות אמין ועל מחירים קבועים.

לטענת מנכ"ל MOL בבריטניה אדריאן ג'ונס, הדרך הטובה ביותר למשלחים לספק את דרישות שרשרת האספקה שלהם, ובעלות הנוחה ביותר עבורם, היא "להסכים להסכמים ארוכי טווח מבחינת עלות.

ג'ונס הוסיף: "בזמנים בהם ההיצע לחוץ, לקוחות עימם יש לנו הסכמים דו-סיטריים הם אלה להם ניתנת עדיפות".

לדבריו, לאור הבעייתיות שבמחירי ההובלה הימית, משלחים להם אין הסכים ארוכי טווח יכולים לצפות לטווח רחב של מחירים בקווי שירות שונים.

עוד אמר ג'ונס, שבחישוב מחירי עלות המכולות נלקחות בחשבון מספר עובדות, בין השאר עד כמה האונייה מלאה, מחיר הדלק, כמה מהר יכולה האונייה להפליג וכמה זמן עלולה מכולה להישאר בנמל.

הצבה מחדש של ציוד הוא פקטור נוסף, אמר ג'ונס: "אם יש לנו הרבה מכולות ריקות ואנו צריכים להעביר אותן לחלק אחר של העולם, נוכל להציע למשלחים מחירים זולים יותר בין שתי נקודות אלה; זולות יותר ממוביל שלו אין היצע של מכולות באותו נמל המוצא".

הוא הוסיף, שבעוד שהגיוני שמשלחים יחליפו קווי שירות בחפשם אחר מחירים נמוכים יותר, הגיוני גם שישנן עלויות נסתרות.

"כשמשלח מחליף מוביל על בסיס קבוע", אמר, "יש הוצאות אדמיניסטרטיביות וישנה גם אפשרות של כישלון תפעולי, של מוביל חדש, שלא מכיר איך עובד המשלח".