חברות הספנות החברות בברית ה-G6 הודיעו השבוע על החלטתן שלא להרחיב את הפעילות בקווי החסר אסיה-אירופה ולא להפעיל את לופ 2 שתוכנן להתחיל לפעול בחודש אפריל.
ההחלטה תגביל את סך הקיבולת בקווי הסחר אסיה-אירופה. לדברי אנאליסטים, לו היה לופ 2, על תוספת הקיבולת שלו, מופעל, הדבר היה נוגס בעלייה במחירי ההובלה הימית עקב עודף היצע.
יצוין שעם ההודעה על הקמת ברית ה-G6 בחודש דצמבר 2011, הודיעו שש החברות על כוונתן לשתף פעולה בשבעה קווי שירות, בשני קווי סחר: אסיה-אירופה ואסיה-המזרח התיכון.
לאחר ההודעה על אי הפעלת לופ 2, יפעילו שש החברות – האפאג-לויד, APL, הונדאי, MOL, NYK ו-OOCL שישה קווי שירות.
בהודעת חברות הברית נמסר שההחלטה להפעיל את לופ 2 התקבלה בזמנו לאור "תנאי השוק הבלתי הולמים". בהודעה השבוע נמסר שהחברות "לא ראו הטבה בתנאי השוק הנוכחיים, שתצדיק את הפעלת קו שירות נוסף".
סבב הפקידה המתוכנן של לופ 2 היה אמור להיות:
Dalian – Xingang – Pusan – Qingdao – Singapore – Hamburg – Antwerp – Southampton – Salalah – Jebel Ali – Singapore – Pusan – Dalia