גוררת השלימה מסע אוטונומי של 1,000 מייל ימי סביב דנמרק

הגוררת האוטונומית של חברה Sea Machines השלימה את המסע להקפת דנמרק ב-129 שעות פעילות בלבד במשך 13 ימים


13:14 ,31.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Sea Machines Robotics, שבסיסה בבוסטון, הודיעה כי השלימה את המסע הראשון בעולם של יותר מ-1,000 מיילים ימיים אוטונומיים ובפיקוח מרחוק של ספינה מסחרית בים.

 

תחת שם הפרויקט The Machine Odyssey, הגוררת האוטונומית של החברה, Nellie Bly, השלימה את המסע - הקפת דנמרק - ב-129 שעות פעילות בלבד במשך 13 ימים. המסע היה בפיקודם של ימאים בעלי רישיון של משמר החופים האמריקני שנמצאו במרחק של כ-3,000 מיילים משם בבוסטון - רבים מהם חברים גם באיגוד הקצינים הימיים האמריקאי.

 

מנכ״ל  Sea Machines Robotics, מייקל ג׳ונסון, אמר כי המסע מסמן את הזרז לעידן חדש של פעולות אוטונומיות ומופעלות מרחוק בים. ״כלי שיט אוטונומיים בפיקוד מרחוק מספקים לתעשיות הימיות את הפלטפורמה הדרושה כדי להיות תחרותיים בעולם המודרני, ומספקות עלייה משמעותית בפריון ובבטיחות תפעולית, יעילות אולטרה דיגיטלית ומהירות תגובה, ויספקו עולם חדש של נתונים תפעוליים ניתנים לפעולה לשיפור תכנון ושיטות עסקיות״, אמר ג'ונסון״.

 

הגוררת Nellie Bly מצוידת במערכת ממוחשבת של החברה המאפשרת ראייה ממוחשבת ארוכת טווח התומכת בבינה מלאכותית ראשונה מסוגה וכן מערכת אוטונומית בין חיישן למדחף.

 

עם מהירות ממוצעת של 7.9 קשר לאורך כל ההפלגה, החברה מדווחת כי 96.9% מהמסע בן ה-1,027 מייל נעשה בשליטה אוטונומית מלאה וה-SM300 ביצעה בהצלחה 31 תמרוני הימנעות מהתנגשות והפרדת תנועה.