המשתמשים בהובלה ימית נערכים: מאחדים פעולה עם איגוד לשכות המסחר

בנוסף מנהל איגוד המשתמשים מגעים עם איגוד לשכות המסחר על שיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים במטרה ליצור גוף חזק. ד"ר גד שפר: "אסור לוותר, זו הזדמנות אחרונה לרפורמה בנמלים"


00:00 ,03.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית משתף פעולה עם איגוד לשכות המסחר, במטרה לחזק עמדות ולמזער נזקים לבעלי המטענים לנוכח המאבקים הצפויים בנמלים.

כך עולה משדברים שנשא אתמול יו"ר איגוד המשתמשים ד"ר גד שפר באסיפה השנתית של לשכת הספנות (ראו ידיעה נפרדת).

זאת ועוד: בין איגוד המשתמשים לבין איגוד לשכות המסחר מתנהלים מגעים מתקדמים בנוגע לשיתוף פעולה של איגוד המשתמשים גם עם התאחדות התעשיינים.

יצוין שאיגוד לשכות המסחר מייצג בעיקר יבואנים, בעוד התאחדות התעשיינים מייצגת בעיקר יצואנים ואילו איגוד המשתמשים בהובלה ימית מייצג יבואנים ויצואנים כאחד. אם אכן יצא אל הפועל, שיתוף פעולה בין איגוד המשתמשים לבין התאחדות התעשיינים ייצור גוף חזק, שייצג את כלל בעלי המטענים בדרך המקיפה ביותר.

בכנס אמר שפר: "אנו, מצידנו מחזקים כעת את איגוד המשתמשים בהובלה ימית, בשיתוף פעולה הדוק עם איגוד לשכות המסחר בראשות אוריאל לין, בכדי להיות מוכנים טוב יותר להתמודד עם העתיד הלוט בערפל".

עוד אמר שפר בכנס: "על פניו, אני מייצג את אלה שמטרתם מנוגדת למטרה שלכם – אנחנו, המשתמשים בהובלה הימית, מעוניינים מטבע הדברים, בדמי הובלה ימית זולים ככל האפשר. אתם מעוניינים למקסם רווחים ולהגיע לדמי הובלה גבוהים ככל האפשר. למעשה, המציאות היא שאנחנו כולנו באותה סירה ויש לנו יעד משותף: להגיע להובלה סדירה ומיטבית של מטענים לארץ וממנה.

"הסירה הזו, שכולנו נמצאים בה, מיטלטלת כבר תקופה ארוכה בגלים סוערים של עיצומים ושיבושי עבודה בנמלים. התוכניות להפרטות בנמלים הן מוחשיות מתמיד ומניסיוננו – ניתן לצפות לסערה גדולה של שביתות וצעדים ארגוניים.

"בסרט הזה כבר היינו. לפני הרפורמה בנמלים ב-2005, הודענו שאנחנו מוכנים לשאת במחירים הכבדים שהשביתות הגדולות גורמות לנו ובלבד שיובטח שקט לאורך שנים, שתובטח הובלה סדירה בנמלים. אנחנו שילמנו את המחיר, אבל לא קיבלנו את התמורה.

"המחיר שאנחנו, היבואנים והיצואנים, משלמים ישירות ובעקיפין, בהוצאות על היטלי צפיפות ודמי איחסון, באובדן מוניטין וחוזים עם לקוחות וספקים, הוא מחיר שאיננו יכולים לעמוד בו עוד. המשק הישראלי לא יכול לעמוד בו עוד.

"אני סבור שאני מדבר בשם כולנו, מובילים ימיים ובעלי מטענים כאחד, כאשר אני קורא לממשלה ליישם בפועל את הנחישות שמבטאים השרים. בשם כולנו אני מרשה לעצמי להצהיר: כן, אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הכבד, ובלבד שנגיע להסכמים שגם ייושמו ויאכפו באותה נחישות. שנגיע למצב שבו תהיה הובלה ימית סדירה, שתתקיים תחרות בין נמלים או רציפים.

"ובשם כולנו אני גם מזהיר: אם הנחישות הזו תישאר רק בדיבורים, אם יתחילו גמגומים, פשרות וויתורים, נחמיץ את ההזדמנות, אולי האחרונה, של הכלכלה הישראלית להגיע לסחר חוץ בר תחרות".