יוארך מבצע אטלנטה לסיכול פעילות פיראטים בחופי סומליה

למרות ירידה דרסטית במספר התקיפות יוארך מבצע אטלנטה עד לסוף 2018. מפעיל בדרך כלל 1,200 אנשים וארבע עד שש אניות מלחמה


13:11 ,07.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות הבינלאומית, ה-ICS, קידמה בברכה את הארכת המבצע הימי אטלנטה של ארגון  EUNAVFOR עד שנת 2018 אשר נועד לסכל את סכנת הפיראטים באזור קרן אפריקה ומערב הודו וכינתה סכנה זו כ"גבוהה מאד".

 

ההצהרה מלווה את החלטת מועצת האיחוד האירופי בנובמבר להמשיך לפרוס כוחות צבא לטובת סיכול פעולות פיראטיות באוקיינוס ​​ההודי המערבי עד דצמבר 2018, למרות ירידה דרסטית במספר ההתקפות לעומת השיא של תקיפות פיארטים סומלים בשנת 2011.

 

 

"הנוכחות של כוחות הצבא היא מרכיב חיוני בחבילה של פעולות ממשלתיות שסייעו לדכא את הפעילות של פיראטים סומלים, ובעזרת אמצעי הגנה שממשיכים להילקח על ידי תעשיית הספנות", אמר מזכ"ל ICS, פיטר הינשליפה. "מפעילי אניות וימאים יהיו מאוד מרוצים לשמע החדשות כי EUNAVFOR הכריזה כי בכוונה להתחייב ולפעול נגד הפיראטים".

 

נכון לרגעים אלו פיראטים סומלים אינם מחזיקים בני ערובה, כלי שיט או צוות, אך מומחים הזהירו כי האיום של פיראטיות באזור עדיין קיים. נציין כי בחודש שעבר פירטים סומלים תקפו ללא הצלחה מכלית כימית כמאות קילומטרים מחופה המזרחי של סומליה – עובדה המציינת תקיפה מדווחת ראשונה על אניות סוחר בתקופה של למעלה משנתיים וחצי.

 

מבצע אטלנטה של ארגון EUNAVFOR מפעיל בדרך כלל 1,200 אנשים וארבע עד שש אניות  מלחמה, כמו גם שניים או שלושה מטוסי סיור מסופקים על ידי מדינות החברות באיחוד האירופי. לפני המנדט שלו הוארך, מבצע אטלנטה היה אמור להסתיים בדצמבר 2016.

 

המנדט שקיבל EUNAVFOR דורש ממנה להגן על אניות של תכנית המזון העולמי (World Food Programme) ועל משימת האיחוד האפריקאי בסומליה (AMISOM), להרתיע ולשבש פעילות פיראטית וחמושים באזורי דיג שנמצאים על התפר בין חופי סומליה ולחזק את האבטחה הימית באזור.