יצואנים לצים: לצמצם את נזקי העיצומים

איגוד המשתמשים בהובלה ימית וארגון התאגידים של המשלחים הבינ"ל קוראים לחברת הספנות להגיע להסדרי הובלה עם חברות ספנות זרות היות ומטענים תקועים ויצואנים לא יכולים לקבל שטרי מטען. צים: אנו מנסים להגיע להבנות עם העובדים, בכדי לשרת נאמנה את הלקוחות


12:36 ,13.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית וארגון התאגידים של המשלחים הבינלאומיים קוראים לצים להגיע להסדר עם חברות זרות להובלת המטענים, בכדי להימנע עד כמה שאפשר מנזקים שגורמים העיצומים בחברת הספנות.

 

בשל העיצומים לא יכולים בעלי מטענים לקבל שטרי מטען ולהוביל את המוצרים ללקוחות בחו"ל. חמור במיוחד מצבם של יצואנים שמטעניהם כבר נארזו במכולות של צים ומתעכבים בנמל.

 

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר ומנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ברי פינטוב קראו להנהלת צים להגיע לאלתר להסדר עם חברות ספנות אחרות על הובלת המכולות המלאות של צים, בכדי לצמצם את נזקי היצואנים.

 

לדברי פינטוב, בעבר היה כבר תקדים להובלת מכולות של צים שנתקעו בנמל, על ידי חברה אחרת, כשהמכולות הריקות הוחזרו לצים בחו"ל לאחר פריקתן. תקדים זה, לטענתו, יכול לפתור את הבעיה שהתעוררה בעקבות הצעדים הארגוניים בצים.

 

שפר התייחס גם למאבק העובדים בצים והתריע כי אם זה יימשך, תגדל הסכנה להמשך קיומה של החברה, כשהפגיעה בעובדים תהיה אז קשה הרבה יותר.

 

לגבי תביעת העובדים לשמור על מניית הזהב של הממשלה בצים אמר שפר כי לכאורה הגוף שאמור להילחם על מניית הזהב הוא משרד הביטחון, שכן מניית הזהב אמורה לשמור על הובלת מטענים חיוניים לארץ בזמן חירום.

 

שפר: "אם משרד הביטחון הגיע עם צים להסדר שמניח את דעתו, המאבק של העובדים הוא על שמירה של אחזקה ממשלתית, שעם ההתפתחויות בספנות הבינלאומית הופכת לפחות ופחות רלוונטית. אם יסכן המאבק את עתידה של צים, הנזק למדינת ישראל ולעובדים כאחד יהיה הרבה יותר גדול".

 

מצים נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הדברים. אנו מעוניינים ומנסים להגיע להבנות עם העובדים, על מנת להמשיך ולשרת נאמנה את לקוחותינו".

 

נציין כי לאור השיבושים מפעילה צים את מוקד שירות הלקוחות, מסביב לשעון ובמתכונת מתוגברת, בטלפון 1-800-33-11-44.