מארסק ליין: רווח נקי של 393 מליוני דולרים בחציון הראשון

קבוצת A.P. Moller-Maersk, אליה משתייכת חברת הספנות Maersk Line - חברת הספנות הגדולה בעולם, מדווחת על רווח נקי של 2.733 מיליארד דולרים במחצית 2011, המהווים גידול של 8% מהתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הרווח מפעילות הקבוצה בתחומי הגז והטרמינלים


00:00 ,17.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

"תודות לתוצאות כלכליות טובות של הקבוצה בתחומי הגז והטרמינלים, הצליחה הקבוצה להציג תוצאות כלכליות מספקות למחצית שנת 2011", אמר מנכ"ל הקבוצה נילס אנדרסן בהתייחסו לפרסום התוצאות.

מנכ"ל הקבוצה הוסיף: "כפי שצפינו בראשית השנה, ענף הספנות מצוי בקשיים כתוצאה מעודפי קיבולות ואנו צופים האטה בקצב הצמיחה של כלכלות מובילות בחודשים הקרובים. הקבוצה ניצלה את מצבה הכלכלי האיתן והשקיעה בליבת הפעילות הספנותית ולכן אנו גם צופים המשך רווחיות וצמיחה גם בעתיד",  

מהדו"ח עולה כי ענקית הספנות Maersk Line, המשתייכת לקבוצה, הציגה רווח נקי של 393 מליוני דולרים וגידול של 6% בכמות המכולות שהחברה שינעה ושהסתכמו לכדי 3.8 מליוני FEU. בחברה ציינו כי נתון זה בא על רקע ירידה ממוצעת של 3% בדמי ההובלה הימית, בהשוואה לחציון המקביל אשתקד, ועל רקע העליה הממוצעת של 26% במחירי הדלקים. על כך אמר דובר Maersk Line : "הקבוצה צופה לשנה זו תוצאות נמוכות מאלו של 2010, כפי שהצהרנו בישיבה התקופתית שהתקיימה בחודש מאי האחרון. פעילות שינוע המכולות של הקבוצה צפויה לתוצאות חיוביות אך צנועות".

 

כאמור, אופרציות הדלק והגז של הקבוצה תרמו את הנתח הגדול לרווחי החציון הראשון יחד עם עליית מחירי הדלק. עוד עולה כי הקבוצה צופה גידול בביקוש העולמי לתובלה ימית של בין 6%-8% בשנת 2011.