מארסק ליין: רווח של 339 מיליון דולר ברבעון השני

זאת לעומת הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות קבוצת מארסק גדלו ב-8.4% והגיעו ל-9.6 מיליארד דולר, וזאת בעיקר הודות לתעריפי הובלה גבוהים יותר. מנכ״ל מארסק: תקיפת הסייבר גרמה נזק של 300 מיליון דולר


13:44 ,16.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת AP Moller – Maersk פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון של שנת 2017 ועבור הרבעון השני של 2017 (אפריל עד יוני). מהחברה נמסר כי הביצועים של הקבוצה במהלך הרבעון השני הונעו  בעיקר הודות לרווחיות של חברת הבת מארסק ליין בשל התאוששות מתמשכת בשוק המכולות והתמקדות בשיקום הרווחיות שלה. הקבוצה ציינה כי תחזיותיה הכספיות לשנה הקרובה לא השתנו, וזאת למרות השפעה פיננסית שלילית בשל התקפת סייבר על החברה שהתקיימה בסוף חודש יוני.

 

סורן סקו, מנכ״ל הקבוצה, התייחס להתקפת הסייבר המדוברת, שהתרחשה בין ה-26 ל-28 ביוני, ואמר: ״בשבוע האחרון של הרבעון השני הקבוצה היתה תחת התקפת סייבר שהשפיעה בעיקר על חברות הבת מארסק ליין, APM Terminals ודמקו. נפח העסקים שלנו הושפע באופן שלילי כתוצאה מכך למשך מספר שבועות במהלך יולי, ואנו צופים כי הדבר ישפיע על תוצאות הרבעון השלישי של הקבוצה בסכום של בין 200 ל-300 מיליון דולר״.

 

הקבוצה מדווחת כי הכנסות הקבוצה גדלו ב-8.4% במהלך הרבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד והגיעו ל-9.6 מיליארד דולר, וזאת בעיקר הודות לתעריפי הובלה גבוהים יותר שנגבו על ידי חברת מארסק ליין. הרווח של הקבוצה במהלך הרבעון השני השתפר מ-134 מיליון דולר ל-389 מיליון דולר כאשר מארסק ליין תורמת לכך רווח של 327 מיליון דולר. אולם הקבוצה ציינה כי בשל התאמות מס של 732 מיליון דולר הקשורות לחברת Maersk Tankers ולחברת APM Terminals סיכומו של הדו״ח הכספי הוא בהפסד של 264 מיליון דולר – זאת לעומת רווח של 118 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

צפו בוידיאו של אניית MAERSK ELBA נכנסת לנמל חיפה:

 

 

מנכ״ל קבוצת מארסק ציין כי ״מארסק ליין שבה להיות חברה רווחית, עם גידול של 1 מיליארד דולר בהכנסות של הרבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח של החברה היה גבוה ב-490 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לתעריפי הובלה גבוהים יותר״.

 

על פי הדוחות הכספיים של הקבוצה מארסק ליין הרוויחה כאמור 339 מיליון דולר במהלך הרבעון השני של 2017 – זאת לעומת הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. נתוני השוק המשיכו להשתפר כאשר הביקוש עלה ב-4% בעוד ההיצע הנומינלי עלה ב-1.4%. השיפור התחיל להשתקף בתעריפי ההובלה אשר עלו ב-22% לעומת התעריפים ברבעון המקביל אשתקד, וב-7.6% לעומת התעריפים ברבעון הראשון של 2017. תעריפי ההובלה עלו ב-36% בסחר בין המזרח למערב וב-17% בסחר בין צפון ודרום. נפחי ההובלה גדלו ב-1.7% לעומת הרבעון השני של 2016. נפח ההובלה גדל בדרך הלוך (headhaul) ב-5.2% אם כי הדבר קוזז על ידי ירידה של 5.6% בדרך חזור (backhaul) משום שהמטען בחזור היה פחות אטרקטיבי במספר נתיבי סחר.

 

חברת APMT, זרוע הטרמינלים של מארסק, דיווחה על הפסד של 100 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, חברת דמקו (Damco) דיווחה על רווח קטן של 10 מיליון דולר, חברת Svitzer דיווחה על רווח של 19 מיליון דולר ואילו חברת המכולות של מארסק Maersk Container Industry דיווחה על רווח של 15 מיליון דולר.

 

חטיבת החבורה והלוגיסטיקה (Transport and Logistics) דיווחה על הכנסות מאוחדות של 7.7 מיליארד דולר – גידול של 15% לעומת הרווח המקביל אשתקד, וכן על רווח של 442 מיליון דולר אשר רשם שיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר הודות לעלייה בתעריפי התובלה הימית. חטיבת האנרגיה של הקבוצה (Energy) דיווחה על רווח נקי של 182 מיליון דולר שנבע בעיקר הודות לפעילותה של חברת הבת Maersk Oil.

 

החברה ציינה כי עסקת הרכישה של חברת הספנות הגרמנית המבורג סוד מתקדמת על פי המתוכנן וכי היא צפויה לקבל את כל האישורים הרגולטוריים עד סוף שנת 2017.