מארסק: רווח נקי של 15.4 מיליארד דולר בחציון

קבוצת הלוגיסטיקה הדנית מדווחת כי ההכנסות עלו ב-52% ואילו והרווחים יותר מהכפילו את עצמם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני של השנה הכנסות הקבוצה צמחו ל-21.7 מיליארד דולר ותזרים המזומנים הפנוי עלה ל-6.8 מיליארד דולר


09:57 ,03.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת א.פ מולר-מארסק דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון השני של 2022. ההכנסות עלו ב-52% ואילו והרווחים יותר מהכפילו את עצמם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. התוצאות נבעו מהמשך תנאי השוק יוצאי הדופן ותנופה מתמשכת מהשינוי האסטרטגי המתמקד בלוגיסטיקה משולבת. בהתבסס על הביצועים החזקים במחצית הראשונה של 2022, מארסק שדרגה את ההנחיות שלה לשנת 2022 המלאה והגדילה את תוכנית הרכישה הנוכחית של המניות.

 

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת A.P. Moller - מארסק: ״סיפקנו תוצאה חזקה במיוחד עבור הרבעון השני ובעקבות כך רשמנו את הרבעון ה-15 ברציפות עם שיפורים ברווחים משנה לשנה. אנו מרוצים מהביצועים שלנו בכלל הפעילות שלנו במחצית הראשונה של 2022, המדגימים בבירור את ההתקדמות והעבודה הנהדרת של כל צוות מארסק, שעובד על הפיכת החברה לחברת לוגיסטיקה גלובלית ומשולבת״.  

 

ברבעון השני של השנה הכנסות הקבוצה צמחו ל-21.7 מיליארד דולר, ה-EBITDA וה-EBIT עלו ל-10.3 מיליארד דולר ו-9 מיליארד דולר בהתאמה, ותזרים המזומנים הפנוי עלה ל-6.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון השני הגיע ל-8.6 מיליארד דולר ול-15.4 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה.

 

מנכ״ל החברה סקו המשיך וציין כי ״התוצאות נבעו מתעריפי הובלה חוזיים חזקים בים, צמיחה רווחית מהירה בלוגיסטיקה והמשך ביצועים מוצקים במסופי המכולות. הנפחים בהובלה הימית ​​היו ׳רכים׳ יותר ככל שהעומס נמשך והמלחמה באוקראינה הכבידה על אמון הצרכנים, במיוחד באירופה. עם זאת, בפעילות הלוגיסטיקה הגדלנו נפחים מעל לשוק, כאשר הלקוחות ​​שלנו בים ממשיכים לרכוש את ההצעות שלנו, מה שהביא לצמיחה אורגנית של 36% בהכנסות״.

 

בחטיבת הפעילות הימית, הקבוצה מדווחת כי הכנסות צמחו ל-17.4 מיליארד דולר וה-EBIT גדל ל-8.5 מיליארד דולר ברבעון השני. תעריפי ההובלה הגבוהים קוזזו חלקית ב-7.4% בשל נפחים נמוכים יותר, עלויות דלק, וטיפול ורשת גבוהות יותר. למרות שתעריפי הספוט התרככו משיאם מוקדם יותר השנה, החברה המשיכה לחתום על חוזים בשיעורים מעל לרמות השנה הקודמת לאור ביקוש חזק וגודש מתמשך בשרשרת האספקה ​​העולמית.

 

במהלך הרבעון השני, שמרה מארסק על המומנטום החזק שלה בהבאת פתרונות לוגיסטיים משולבים ללקוחות. ברבעון השני ההכנסות בלוגיסטיקה צמחו ב-61% ל-3.5 מיליארד דולר וה-EBIT גדל ל-234 מיליון דולר, בעיקר בשל נפחים גבוהים יותר מלקוחות חדשים והגדלת ההוצאות מלקוחות קיימים. מארסק המשיכה להשקיע בתיק הלוגיסטיקה שלה וביכולותיה; ברבעון השני הושלמו הרכישות של Pilot Freight Services בתחום הלוגיסטיקה ומומחה ההובלה האווירית העולמית, Senator International. מארסק גם חיזקה עוד יותר את היצע ההובלה האווירית שלה על ידי השקת Maersk Air Cargo.