מארסק תאבד את הבכורה לטובת MSC

לראשונה מזה יותר מ-25 שנה חברת הספנות הדנית עומדת לאבד את מיקומה כחברת הספנות הגדולה בעולם. חברת MSC הפכה לחברת הספנות השנייה בגודלה בעולם בשנת 2004, ומאז היא ומארסק המשיכו לעמוד בראש טבלת הדירוג העולמית


11:45 ,22.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת MSC, בהנהלתו הטרייה של סורן טופט, לשעבר בכיר בחברת מארסק, רכשה לאחרונה אניות רבות מיד שנייה וביחד עם ההזמנה של אניות חדשות בנפח של 24,000 TEU, היא הולכת להחליף את מארסק בפסגת הדירוג העולמי, כך על פי נתונים מעודכנים של אלפאליינר.

 

בדו״ח מחודש נובמבר האחרון ציינה חברת Sea-Intelligence שמשרדיה נמצאים בקופנהגן כי מארסק נוקטת באסטרטגיה המתמקדת ברווחיות ולא בגודל הצי. יחד עם זאת ציינה חברת הייעוץ כי ״לאבד״ את מקום הדירוג מספר 1, שהיה של חברת הספנות הדנית במשך רבע מאה, ״עדיין תהיה כנראה השפעה רגשית כלשהי בקופנהגן״.

 

חברת MSC הפכה לחברת הספנות השנייה בגודלה בעולם בשנת 2004, ומאז היא ומארסק המשיכו לעמוד בראש טבלת הדירוג העולמית שערכה אלפאליינר.

 

בעוד MSC אמורה לעקוף את מארסק מבחינת נפח התפעול הזמין לאחר שההזמנות החדשות שלה יסופקו, במונחים של נפח בעלות בפועל במונחי TEU, חברת הספנות הדנית נותרה דומיננטית, וכיום בבעלותה יותר מכפליים מצי אניות המכולה של הקולגה מז׳נבה.