מדד פרייטוס: עלייה של 43% בתעריפי ההובלה האווירית משנחאי

ההארכה הבלתי מוגבלת של הסגר בשנחאי גורמת להאטה משמעותית בפעילות בנמלי האוויר והים ​​הגדולים של העיר עקב מחסור בכוח אדם. על פי הדיווחים, נמלי שנחאי פועלים בקיבולת של 50% בלבד


12:19 ,06.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ההארכה הבלתי מוגבלת של הסגר בשנחאי גורמת להאטה משמעותית בפעילות בנמלי האוויר והים ​​הגדולים של העיר עקב מחסור בכוח אדם וכן ירידה בזמינות הסחורות עם סגירת המפעלים והמחסנים, וזמינות ההובלות היבשתיות מופרעת באופן משמעותי. על פי הדיווחים, נמלי שנחאי פועלים בקיבולת של 50% בלבד הן בגלל מחסור בכוח אדם והן בגלל מחסור בסחורות זמינות.

 

העומס גדל בנמלי שנחאי ובחלופות סמוכות כמו נמל נינגבו. ולמרות שההתפרצות ביאנטיאן במאי האחרון הובילה לעלייה בתעריפי ההובלה הימית ימים ספורים לאחר תחילת ההשבתה, תעריפי ההובלה בסחר הפסיפי נותרו יציבים עד כה.

 

תעריפי ההובלה בין אסיה - צפון אירופה נותרו ללא שינוי גם השבוע. תעריפי אסיה- החוף המערבי של ארה״ב היו יציבים ב-$15,817/FEU. תעריף זה גבוה ב-168% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי אסיה - החוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-3% ל-$17,148/FEU, והם גבוהים ב-192% מהמחירים בשבוע שעבר בשנה שעברה.

 

בנוסף, ככל שחברות תעופה נוספות מבטלות טיסות, מדד Freightos Air מראה כי תעריפי המטענים האוויריים בשנחאי - צפון אירופה עלו ל-11.92 דולר לק״ג בשבוע שעבר - עלייה של 43% בהשוואה לרגע לפני ההתפרצויות האחרונות.