מים חדרו ל"אמה מארסק" עם כניסתה לתעלת סואץ

אוניית הענק, בעלת קיבולת של 15,500 TEU, נגררה למסוף המכולות של התעלה לאחר שמים חדרו לחדר המנועים שלה. החשש הראשוני, שהוכחש על ידי החברה, היה שהאונייה תטבע


00:00 ,06.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע האחרון נגררה אוניית המכולות הענקית "אמה מארסק" אל מסוף המכולות של תעלת סואץ לאחר שמים הציפו את חדר המנועים שלה.

המים גרמו לנזק למנוע ולמערכת החשמל, עד שהתעורר החשש שהאונייה, בעלת קיבולת של 15,500 TEU, תשקע ותחסום את תעלת סואץ.

השמועות, כולל אפשרות של טביעה, הציפו את הרשתות החברתיות. אולם הודעה שיצאה מטעם מארסק ליין הדגישה שלא היתה בשום שלב סכנת טביעה, וכן שהצוות לא היה בשום שלב בסכנה כלשהי. ההודעה מסרה עוד, שלאור פריצת המים איבד המנוע כוח והאונייה לא היתה מסוגלת להפליג בכוחות עצמה.

יצוין שעד לאחרונה היתה האונייה, שנבנתה ב-2006 ואורכה 397 מטר, הגדולה ביותר שהפליגה בין קווי הסחר.

בשלב זה לא ידועה הסיבה מדוע חדרו מים לאונייה. החוקרים משערים שהמים חדרו דרך פרצה שליד אחד המדחפים ואז זרמו לחדר המנועים דרך פיר המדחף הענק. כרגע עדיין לא ידוע היקף הנזק למנוע בן ה-14 צילינדרים, והאם ניתן לתקן אותו. הכוונה היא להשאירו בינתיים תחת מים, עדי לביצוע בדיקות נוספות, בכדי לא לסכן אותו במגע עם חמצן.

בעת פריצת המים נכנסה האונייה, עמוסה ב-13,537 TEU, מחציתם ריקים, לתוך תעלת סואץ. לדברי מארסק ליין, כל המכולות ייפרקו מהאונייה וייטענו על אוניות אחרות, כשכרגע עדיין לא ברור אם יהיו אלה אוניות של החברה.