מכון קלרקסון: ענף הספנות עתיד לחוות ירידה דרמטית ב-TEU-Miles

מכון המחקר הבריטי טוען בדיווח השבועי שלו כי והירידה בסחר המכולות מבחינת נפח הובלה / למרחק הובלה (TEU-Miles) לשנת 2020 צפויה להגיע ל-10.3% - הירידה החדה ביותר הרשומה


12:39 ,25.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון המחקר הבריטי קלרקסון טוען בדיווח חדש כי ענף הובלת המכולות עתיד לחוות ירידה משמעותית בנתון ה-TEU-Miles (נפח ההובלה על פני מרחק ההובלה).

 

בדו״ח השבועי של מכון Clarkson נכתב כי ״ענף המכולות הינו בין החשופים ביותר להשפעתו של נגיף הקורונה, כאשר הביקוש הצרכני באזורי מפתח נמצא תחת לחץ משמעותי, והירידה בסחר המכולות מבחינת נפח הובלה / למרחק הובלה (TEU-Miles) לשנת 2020 צפויה להגיע ל-10.3% - הירידה החדה ביותר המתועדת״.

 

נתונים אלה מגובים בהצהרותיה של חברת NYK, בעל המניות המובילה בחברת הספנות ONE (Ocean Network Express) שציינה בדוחות הכספיים שלה עבור 2019 כי ״לאחרונה,  היקפי המטען בסחר בין צפון אמריקה ואירופה ירדו בלמעלה מ-20% כתוצאה מהתכווצות הפעילות הכלכלית בעקבות הסגרים העירוניים והמגבלות שהוטלו בארה״ב ובאירופה. יחד עם זאת, היקפים אלה צפויים להתחיל להתאושש בהדרגה, ובהסתכלות על הממוצע לשנה המלאה, היקפי המטען צפויים לרדת מעט יותר מ-10% בהשוואה לשנה שעברה״.