אתר eBay: עלייה של 46% במכירות ישראלים בעת משבר הקורונה

מהאתר נמסר על עלייה של 40% במספר העסקים הישראלים שפתחו חנויות מקוונות חדשות באיביי בחודש אפריל. הקטגוריות המובילות בקרב המוכרים החדשים: אופנה, בית וגן, תכשיטים ואלקטרוניקה


11:04 ,19.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל מגפת הקורונה העולמית  והמשבר הכלכלי שנגע בעסקים רבים גם בישראל, eBay יצאה כבר בתחילת המשבר בחבילת הטבות ייחודית, הכוללת פתיחת חנות אונליין חינם, מערך הכשרה ללא עלות והקמת מתחם מכירה ייחודי חדש שאפשר לקונים ישראלים לרכוש ממוכרים ישראלים באתר, במטרה לחזק את עשרות אלפי המוכרים הישראלים שלה בפרט ואת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) בישראל בכלל. לאחר חודשיים של פעילות בתקופה זו מפרסמת eBay נתונים בלעדיים בכל הנוגע למכירות של מוכרים ישראלים באתר, היענות בעלי העסקים למעבר לפעילות באונליין ועוד.

 

מנתוני החברה עולה כי בחודש אפריל נרשמה עלייה של 40% במספר המוכרים הישראלים ב eBay לעומת חודש מרץ שקדם לו. במקביל נרשמה עלייה של 46% במכירות ישראלים לחו״ל וכן של מאות אחוזים למוצרי צריכה בצל מגפת הקורונה.

 

המוכרים החדשים שהצטרפו לeBay באים מקטגוריות הפעילות הבאות: אופנה (23%), בית וגן (19%), תכשיטים (11%), אלקטרוניקה (10%) ולאחריהם קטגוריות נוספות כגון: קוסמטיקה, אומנות, משחקים, יודאיקה, חלקי חילוף לרכב ועוד.

 

עוד עולה כי חמש המדינות שאליהם הישראלים מוכרים הכי הרבה הן: ארה״ב, בריטניה, ישראל, גרמניה וקנדה, כאשר הקטגוריות הכי נמכרות מישראל לכל העולם הן: ויטמינים ומינרלים, משקפי שמש, טלפונים סלולאריים ואביזרים לסלולאריים ולאחריהן קטגוריית מוצרי האנטי-אייג׳ינג.

 

לדברי אנה פלקין, מנהלת חטיבת פיתוח עסקי eBay ישראל, רוסיה ומזרח אירופה: ״בימים בהם אנו מתוודעים להיקף ועומק הפגיעה בעסקים הקטנים אנו ב- eBay  ממשיכים לחזק את פעילותם העסקית של המוכרים הישראלים באתר. העלייה של 40% במספר המוכרים החדשים שהצטרפו רק בחודש האחרון לפלטפורמה מעניקה משנה תוקף לתפקידו של עולם האיקומרס במשבר העולמי ואנו גאים שבעלי עסקים ישראלים בחרו ב eBay כפלטפורמה שבה ימשיכו ויניעו את עסקיהם גם בתקופה זו. אין ספק שעסקים עוברים כעת שינויים מאוד משמעותיים - ומי שידע להתאים את עצמו ולהגיב מהר - יצליח לשרוד״.

 

פלקין מוסיפה: ״היתרון שלנו כישראלים, זה האופי היזמי והיכולת לזהות הזדמנויות. אנו רואים עסקים שבין לילה שינו את המודל העסקי שלהם כדי להתאים את עצמם לעולם החדש. כראייה לכך ניתן לראות את ההיענות של מאות עסקים קטנים ובינוניים מישראל שנעזרו בתוכנית ההטבות של eBay כאשר 60% מהם היו ללא אתר אינטרנטי ובחרו ב- eBay כפלטפורמה לפעול בה. כמו כן, אם בעבר בעלי עסקים התבססו על מכירה דרך מפיצים, או מכירה ללקוחות עסקיים בלבד, הרי שעכשיו נעשה מעבר מהיר למכירה ללקוח הקצה ישירות  דרך האינטרנט. גם תחומי הייצוא השתנו והמספרים שלנו מראים עלייה של מאות אחוזים בקטגוריות ה׳גל השני׳. אם בגל הראשון ראינו זינוק אדיר במוצרים כמו אלכוג׳ל ומסיכות לפנים, הרי שכעת משהביקוש התייצב, אנחנו רואים פריחה של קטגוריות ה׳בידוד׳ - מוצרים לטיפוח אישי כמו צבע לשיער ומסיכות פנים, מוצרים לכושר שניתן לעשות בבית וגם מוצרים בידוריים כמו משחקי וידאו״.

 

מנתוני המכירה של מוכרים ישראלים ברבעון הראשון של 2020 עולה כי מוכרים ישראלים מוכרים מוצרים בעלי ביקוש רב בעת הזו, כאשר נרשמה עלייה משמעותית במכירות לארה״ב, אנגליה וקנדה. עיקר המכירות לארה״ב הן של ויטמינים, נעלי ספורט ומשחקי וידאו, כאשר לאנגליה וקנדה נמכרו בעיקר מוצרי צבע לשיער (עלייה של 400%) ומשחקי וידאו (עלייה של 300%).