מנכ"ל מארסק ליין: שגיאה גורלית

סורן סקו הודה שהחברה טעתה בתחזיות הצמיחה שלה ב-2011, בעת שהזמינה 20 מגה אוניות מסוג טריפל אי והיתה בין הגורמים לעודף קיבולת


00:00 ,01.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל מארסק ליין סורן סקו הודה שהחברה שגתה בתחזיות הצמיחה כשהזמינה ב-2011 20 מגה אוניות מכולת בעלות קיבולת של 18 אלף TEU האחת.

לדברי סקו, החברה מסתמכת עתה על הברית החדשה של מארסק ליין עם ענקיות הספנות MSC ו-CMA CGM לצמצום עלויות ההפעלה ולהפחתת הקיבולת בקווי הסחר אסיה-אירופה.

אמר סקו: "ברור לחלוטין, כשאנו מסתכלים בחזרה על 2011, שהדעות שלנו לגבי הצמיחה היו שונות ממה שהן הפכו בפועל".

במסגרת הברית החדשה תעסיק מארסק ליין אוניות בשווי של 3.7 מיליארד דולר במטרה להפחית עלויות תפעול בשמונה אחוזים וכן להפחית מ-300 ל-250 את מספר האוניות המפליגות בקווי הסחר העיקריים.

לעומת זאת, 200 מגה האוניות שהזמינה החברה, מדגם טריפל אי, יעלו את הקיבולת של מארסק ליין ב-6%.

לדברי ה-"Journal of Commerce", הברית החדשה, ה-P3, לא תעזור בהפחתת עודף הקיבולת הגלובלית, שגורמת להורדת מחירי ההובלה. יצוין שבמהלך השנה ירדו מחירי ההובלה בקווי הסחר אסיה-אירופה ב-30%, מתחת ל-1000 דולר ל-TEU, לאור עודף הקיבולת.

והיה וחברות ה-P3 יקבלו את אישור הממונה על ההגבלים באיחוד האירופאי, הן יהיו אחראיות ל-40% מסך הקיבולת בקווי הסחר אסיה-אירופה.