מנכ"ל צים לעובדים: הזדמנות אחרונה לגלות אחריות ולתמוך בהסדר החוב

לאור החלטת שר האוצר שלא לוותר על מניית הזהב, פנה רפי דניאלי לוועד העובדים ולאיגוד קציני הים: "רק ביצוע השינויים ההכרחיים בנוסח המנייה יבטיח את הזרמת ההון, שתאפשר לנו להמשיך ולהפעיל את החברה ולשמור על מקומות העבודה"


11:56 ,22.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במידה והחלטת הממשלה שלא לוותר על מניית הזהב בצים היא סופית, לא יושלם הסדר החוב עם נושי החברה. כך עולה ממכתב ששלח בסוף השבוע מנכ"ל צים רפי דניאלי ליו"ר ועד עובדי החברה אבי שטרית וליו"ר איגוד קציני הים אבי לוי.

 

במכתב ציין דניאלי כי צים טרם קיבלה הודעה רשמית של עמדת הממשלה, אולם, אם אכן ההחלטה תמנע שינויים בתנאי מניית הזהב - לא ניתן יהיה להשלים את ההסדר.

 

כתב דניאלי: "אין לנו ספק שהשינויים הנדרשים במניית המדינה אינם פוגעים בעקרונות המהותיים שלשמם נוסחו תנאי המנייה, אינם פוגעים בשום צורה באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולטווח ארוך ישרתו גם את האינטרסים של עובדי החוף ושל קציני הים.

 

"לעומת זאת, בהעדר שינוי תנאי המניה, לא תאושר הזרמת הכספים הנדרשת לצורך ביצוע ההסדר, בעלי החוב יעמידו את החוב לפירעון מידי ובכך תיפסק פעילות החברה וייכרת הענף שעליו יושבים כולנו.

 

"יש להניח כי אתם זוקפים את עמדתו של שר האוצר לזכותכם. המאבק המתלהם והמתוקשר שניהלתם, תרם לעמדה זו ללא ספק. דעו לכם, כי המהלך שהובלתם הוא זה שיביא להכשלתו של הסדר החוב המורכב והשביר, שההנהלה השקיעה מאמצים אין קץ להשגתו, ושהוא לבדו יכול לאפשר לחברה להמשיך ולהתקיים. במו ידיכם אתם גורמים לסגירת החברה. זהו ההישג הגדול שלכם. אתם, כנציגי העובדים, תהיו אחראים להפסד מקום העבודה ומקור הפרנסה של כל עובדי צים.

 

"זוהי ההזדמנות האחרונה שלכם, בשעה מכרעת זו, לגלות אחריות, להבין את חומרת המצב ולתמוך בהסדר החוב, שבלעדיו לא תתקיים החברה. רק ביצוע השינויים ההכרחיים בנוסח המנייה יבטיח את הזרמת ההון, שתאפשר לנו להמשיך ולהפעיל את החברה ולשמור על מקומות העבודה".

 

העתק מהמכתב נשלח ליו"ר ההסתדרות ניסנקורן.

 

אבי שטרית: "המניה נמצאת בידי המדינה. אם שר האוצר החליט לא לוותר על מניית הזהב, כנראה שהוא יודע מה שהוא עושה".

 

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אבי לוי.