עובדי המכס סיימו את העיצומים

לאחר שבוע שכלל עיכובים רבים בשחרור סחורות מהמכס ותורים ארוכים בנתב"ג חוזרים העובדים לעבודה סדירה


14:39 ,19.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שבוע סיימו עובדי רשות המסים את העיצומים בהם התחילו ביום א', כשבשלב זה עדיין לא ידוע האם הושג הסכם שכר חדש בין העובדים לבין משרד האוצר.

 

העובדים פתחו בעיצומים, שכללו את עבודת המכס בכל נמלי הים, בנתב"ג ובמעברי הגבול השונים, במחאה על אי חתימת הסכם שכר מקיף מול משרד האוצר.

 

מי שנפגע יותר מכל מהעיצומים הם ציבור היבואנים, שכן בדיקת המטענים ביבוא על ידי עובדי המכס נעשתה בצורה קפדנית יותר מהרגיל, וכן נבדקה כמות גדולה מהרגיל של מטענים, ואי לכך ייערכו העבודה ושחרור המטען הרבה יותר זמן.

 

בנוסף, רק הבוקר (ה') השתררו תורים גדולים בנתב"ג, לאור החרפת העיצומים על ידי עובדי המכס, שהחלו לבדוק בצורה דקדקנית ביותר את מזוודותיהם של הנוסעים הנכנסים לישראל, במקום בדיקה מדגמית בלבד.

 

במהלך השבוע ביקש נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין את התערבותו של שר האוצר על הנזקים המצטברים לסחר הישראלי בשל עיצומי המכס בכל הנודע בשחרור סחורות בכל נמלי הים והאוויר בישראל, כולל במעברי הגבול היבשתיים.

 

עם פתיחת העיצומים נמסר ממשרד האוצר שעובדי רשות המסים דורשים תוספות שכר של עשרות אחוזים, לאחר שרק לפני פחות משנתיים נחתם עמם הסכם, ששיפר את שכרם והעניק להם תוספת שכר פנסיונית קבועה, בנוסף לשאר התוספות ששולמו לכלל עובדי הממשלה והמגזר הציבורי".

 

מרשות המסים נמסר שעובדי הרשות הפסיקו זמנית את העיצומים והם חוזרים לעבודה.

 

בתגובה לשאלה האם הגיע האוצר להסכם שכר חדש עם העובדים נמסר מדוברות האוצר: "אין התייחסות לעניין".