הרבה יותר קפדני

עובדי המכס פתחו בעיצומים במחאה על אי הגעה להסכם שכר עם משרד האוצר: בדיקה קפדנית מהרגיל לסחורות ביבוא


11:42 ,15.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (א') פתחו עובדי רשות המכס ברשות המסים בעיצומים מקיפים, בגין אי חתימה על הסכם שכר מול משרד האוצר.

 

העיצומים כוללים את עבודת המכס בכל נמלי הים, בנתב"ג ובמעברי הגבול השונים.

 

מי שאמור להיפגע יותר מכל מהעיצומים הם ציבור היבואנים, שכן העבודה על סחורות ביצוא אמורה להתנהל כסדרה, בעוד שלדברי הוועד, בדיקת המטענים ביבוא תיעשה בצורה קפדנית יותר מהרגיל, ותיבדק כמות גדולה מהרגיל של מטענים, ואי לכך ייערכו העבודה ושחרור המטען הרבה יותר זמן. בנוסף מתכננים אנשי המכס שיבושים גם בעבודה המשרדית.

 

מדוברות רשות המסים נמסר: "בימים אלה מתנהל משא ומתן בין העובדים וההסתדרות לבין משרד האוצר על הסכם שכר חדש. אנו מקווים שלמחלוקות יימצא פתרון במסגרת זו".

 

בתגובה נמסר ממשרד האוצר: "עובדי רשות המסים דורשים תוספות שכר של עשרות אחוזים, וזאת כשרק לפני פחות משנתיים נחתם עמם הסכם, ששיפר את שכרם והעניק להם תוספת שכר פנסיונית קבועה לשכר של כ-500 שקל לעובד בחודש, וזאת מעבר ליתר התוספות ששולמו לכלל עובדי הממשלה והמגזר הציבורי.

 

"לעובדים הוצע סיוע בהשלמת איחוד אגפי המסים ובמקביל, ובכפוף להשלמת האיחוד, לנהל מו"מ על השלכות המהלך, ובתוך כך, כנגד גמישות ניהולית של הגוף החדש, לשפר גם את שכרם של העובדים.

 

"כשלב ביניים, הוצע להפעיל פיילוט של עבודה מאוחדת של אגף מס הכנסה ומע"מ בכמה מקומות, וזאת כנגד תשלום לעובדים, וכן הוצע לעובדים מענק של אלפי שקלים לעובד כנגד עמידה ביעדי גבייה וכן בתמורה לשיפור תפקוד רשות המיסים בכללותה וביצוע מטלות נוספות.

 

"לעובדים הועברה הצעה בכתב ללכת במתווה האמור. שיבושי העבודה באים על מנת להגביר את הלחץ להשיג הישגים גדולים ומהירים".