30 ללשכת המסחר ישראל-אסיה

האירוע יתקיים תחת הכותרת "שותפות אסטרטגית ישראל-אסיה במאה ה-21" ויכלול, בין השאר, מספר רבי שיח


12:44 ,09.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המסחר ישראל-אסיה תציין ביום חמישי, 19 ביוני, מלאת 30 שנה להיווסדה.

 

האירוע ימתקיים תחת הכותרת "שותפות אסטרטגית ישראל-אסיה במאה ה-21". רב שיח ייערך תחת הכותרת "אסיה המשתנה" ויציג את האפשרויות העומדות בפני התעשייה הישראלית נוכח השינויים הכלכליים המתחוללים באסיה. רב השיח השני, "עתיד הטכנולוגיה באסיה", יציג תמונת מצב של ההזדמנויות והאתגרים ביבשת לחברות ההייטק הישראליות.

 

נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה רן כהן: "במהלך 30 השנים האחרונות יחסי הסחר בין ישראל למדינות אסיה השתנו בצורה דרמטית, ואסיה הפכה להיות שותפת הסחר השלישית בגודלה עם ישראל, עם פוטנציאל עצום לגידול נוסף בעתיד".

 

כהן ציין, כי מערך סחר החוץ הישראלי צריך לפעול בצורה אקטיבית יותר להסטת משקל הכובד של היצוא הישראלי לעבר המדינות המתפתחות ביבשת: "עדיין לא הפנמנו לגמרי את השינויים במפת הסחר העולמי. צריך להכפיל את המאמצים לשינוי כיוון באוריינטציית הסחר הישראלי לכיוון הכלכלות הצומחות באסיה. אמנם נעשית פעילות רבה ומבורכת בתחום, אך אין בה די. אם רוצים למצות את פוטנציאל הסחר וההשקעות עם מדינות היבשת. סין, הודו, קוריאה ומדינות אחרות רעבות לטכנולוגיה ישראלית ויש לנו בהחלט מה להציע להן בכל שטחי התעשייה".

 

אורחי הכבוד באירוע החגיגי יהיו שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, סגן שר האוצר מיקי לוי, ושורה של נציגים מהסגל הדיפלומטי הבכיר של מדינות אסיה, בהם שגרירים ונספחים כלכליים.

 

כן ייקחו חלק באירוע נציגים בכירים ממשרדי הממשלה השונים בהם משרדי החוץ, האוצר, החקלאות והכלכלה, ראשי הארגונים הכלכליים בישראל, מנהלי חברות וגופים עסקיים הפעילים בסחר ובהשקעות עם מדינות אסיה השונות ונציגים ישראלים בכירים מטעם התאגיד ההודי הענק TATA והתאגיד הקוריאני LG.