ניתוח BIMCO: היקף המכולות העולמי צנח ב-1.7%

זאת במהלך 11 החודשים הראשונים של 2020. פיטר סאנד, אנליסט הספנות הראשי של BIMCO: ארגון BIMCO צופה כי היקפי המכולות העולמיים ירדו בפחות מ-1.5% במהלך שנת 2020


09:20 ,12.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ניתוח של ארגון BIMCO מגלה כי למרות הכותרות המדאיגות באפריל-מאי של 2020, הסחר במכולות הוכיח עמידות מדהימה בשנת 2020 מבחינת נפחים כמו גם תעריפי הובלה. לאחר ירידה של 5 מיליון TEU (7.3%) בהיקפי הנפחים המשונעים בחמשת החודשים הראשונים של 2020, עד סוף נובמבר המספר התייצב על ירידה של 1.7% בלבד בנפחים המשונעים - אובדן של 2.6 מיליון TEU.

 

על פי נתוני הארגון, מבין שלושת נתיבי הסחר הגדולים ביותר, הסחר בין המזרח הרחוק לצפון אמריקה השיג את הביצועים הטובים ביותר, עם עלייה של 1.1 מיליון TEU (6.4%) ב-11 החודשים הראשונים של השנה. החודשים האחרונים היו החזקים ביותר עבור סחר זה, והצליחו לפצות על כמויות שאבדו בחודשים הראשונים של השנה. הדבר גרם לבעיות בשרשראות האספקה ​​מכיוון שהמירוץ אחר מכולות הכריע כמה נמלים.

 

למרות העובדה שנפחי המכולות היו חזקים יותר בחודשים האחרונים של שנת 2020 ממה שהם היו בשנת 2019, הן המסחר הפנים -אסייתי והן הסחר בין מזרח הרחוק ואירופה, עם ירידה עם 1.3% ו-5.3% בנפחים בהתאמה.

 

פיטר סאנד, אנליסט הספנות הראשי של BIMCO, ציין כי ״BIMCO צופה כי היקפי המכולות העולמיים ירדו בפחות מ-1.5% בשנת 2020, וזה הרבה יותר טוב ממה שציפינו כאשר המגפה השתוללה ברבעון השני, אם כי גם נתון זה מסתיר כמה רווחית הייתה השנה עבור חברות הספנות. ניהול קיבולת הדוק כאשר הנפחים ירדו איפשר לחברות הספנות למזער את הפסדיהם, ומאז הם הצליחו לעשות כסף על מחירי דלק נמוכים ולהגיע לתעריפי ספוט שיא בנתיבי סחר רבים ככל שהנפחים השתפרו״.

 

״במבט קדימה, הרבעונים הקרובים יתמקדו במיצוב מחודש של מכולות ריקות בשל חוסר האיזון שנגרם כתוצאה מהביקוש הזריז של 2020. יתר על כן, המיקוד יפנה כעת לכיוון ראש השנה הסיני, אשר אמור להיות להיות שונה מכל אחד אחר מבחינת חגיגות ויצוא״.