נמל אשדוד: שר הדיגיטל דודי אמסלם בביקור רשמי ראשון

השר סייר בנמל וטיפס על מנוף התפעולי הגדול בישראל, כמו כן ביקר ברציף 23 הנמצא בפיתוח מואץ שבסיומו יכלול מסוע גרעינים מודרני ומינגש לפריקת אניות ענק. אורנה הוזמן בכור, יו״ר נמל אשדוד: נמל אשדוד הינו אחד היעדים האסטרטגיים במדינת ישראל


11:42 ,22.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד אירח לביקור רשמי ראשון את שר הדיגיטל הלאומי, ח״כ דוד אמסלם. את הביקור הובילו יו״ר הנמל, הגברת אורנה הוזמן בכור, ומנכ״ל הנמל, מר שיקו זאנה. אל השר התלווה בסיורו מר יעקב קוינט, מנהל הרשות החברות הממשלתית. השר סייר בנמל וטיפס  על מנוף התפעולי הגדול בישראל, כמו כן ביקר ברציף 23 הנמצא בפיתוח מואץ שבסיומו יכלול מסוע גרעינים מודרני ומינגש לפריקת אניות ענק. לסיום השתתף השר בסיור ימי בבריכת הנמל.

 

במהלך הביקור קיבל השר הסברים על חממת הסטרטאפים שפיתח הנמל במטרה להפוך לנמל מן המתקדמים בעולם. השר למד על מערך הסטרטאפים שלוקחים חלק בתוכנית החדשנות ועל הפיילוטים מסוגים שונים המופעלים ברחבי הנמל. השר התעניין בפיתוחים של נמל אשדוד בתחום הסייבר בשיתוף רשות הסייבר הממשלתית ובתמיכת הרשות לחדשנות.

 

אורנה הוזמן בכור, יו״רית נמל אשדוד מסרה: ״אנו שמחים לארח את השר בביקורו ראשון  בנמל. במיוחד במהלך החודשים האחרונים, בהם ישראל נאלצה להתמודד עם משבר הקורונה. הפעילות של נמל אשדוד בתקופה זו הינה חיונית לאור היותו עורק ראשי למשק הישראלי. נמל אשדוד הינו אחד היעדים האסטרטגיים במדינת ישראל, והיכולת לשלב טכנולוגיה על מנת להגן מפני אתגרים גלובליים, היא קריטית. שמחנו לקבל מהשר את ברכת הדרך להמשך הפעילות המשמעותית של הנמל בתחום החדשנות והסייבר, ואנו מברכים על תמיכת המשרד בפעילות הנמל״.

 

שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם מסר: ״שמחתי לראות איך גם נמל אשדוד הוותיק והטוב התחדש והשתדרג, והפך לאחד הנמלים הגדולים, היפים והמוצלחים בארץ. פגשתי מנהלים ועובדים נהדרים, שעושים עבודה מקצועית ויעילה, וללא ספק הופכים את נמל אשדוד לפנינה אמיתית, מקום שכיף לעבוד בו, שיש בו גאוות יחידה ומבנה ארגוני מאוזן ובריא. קיבלתי סקירה מקיפה על פעילות הנמל, על התחרות בשוק, על הגידול בנפח המסחר, התוכניות לעתיד וכיוצ״ב. אני משוכנע ומאמין שבזכות הניסיון, הנמל יעמוד באתגרי התחרות החדשים הניצבים בפניו. מאז ומעולם הנמל היה סמל לעבודה קשה ומצוינות, ואין לי ספק שנמל אשדוד מהווה גאווה ישראלית לרבים וטובים״.