עוד שלוש שנים של עודף קיבולת

אנאליסטים של Drewry קיצצו והעמידו את הצפי לגידול במגזר הספנות השנה על 2.2% בגלל צבר ההזמנות של אוניות גדולות ואי הפחתת הקיבולת הגלובלית


12:05 ,12.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

אנאליסטים ימיים של Drewry טוענים שמגזר הספנות צפוי לשלוש שנים נוספות של קיבולת יתר וקשיים כלכליים, בגלל חוסר היכולת של הסחר הבינלאומי להתאושש וצבר הזמנות הולך וגובר של מגה-אוניות.

 

לדברי האנאליסטים, מה שישפיע על משך ההאטה היא הדרך בה חברות הספנות יתייצבו בפני המצב ויטפלו בו. לטענתם, במצב הנוכחי חייבות החברות להעמיד בצד מספר גדול ככל הניתן של הצי הגלובלי, פעולה שאולי תקטין את משך הזמן של ההאטה בפעילות.

 

ההאטה האחרונה במגזר הספנות אילצה את Drewry לקצץ בצפי לגידול במגזר השנה עד כדי 2.2% ולהפחית את ההערכות לגבי השנים הבאות. השנה תתווסף לספנות הגלובלית סך של 1.6 מיליון TEU, מספר המתאים לקצב גידול שנתי של 7.7%, כשבשנה הבאה אמורים להתווסף 1.3 מיליון TEU.

 

בהתאם למצב, חברות הספנות מסירות הפלגות ולופים שלמים, עבודה המפחיתה מהקיבולת הגלובלית, במיוחד בקווי הסחר אסיה-צפון אירופה. היועצים ציינו חמש חברות שהחליטו להסיר שירותים שבועיים שלמים של אוניות מסוג פנמקס בין אסיה לחוף המזרחי של דרום אמריקה, דבר שיפחית 6% מהקיבולת.