עלייה בפעילות של פיראטים ניגרים במערב אפריקה מאז תחילת השנה

דוח של לשכת הספנות הבינלאומית מצביע על 11 אוניות חטופות, 212 אנשי צוות שנלקחו כבני ערובה ואלימות הולכת וגוברת


00:00 ,24.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

פעילות פיראטית הולכת וגוברת בקווי הסחר הימיים שבמערב אפריקה. זאת לדברי דוח שפורסם השבוע על ידי אגף הסחר בלשכת הספנות הבינלאומית.

לדברי הדוח, מאז תחילת 2012 התקבלו עשרה דיווחים על התקפות פיראטים לחופי ניגריה בלבד, מספר הזהה להתקפות שאירעו לחופי המדינה בכל שנת 2011. התקפה נוספת, שהתרחשה לחופי בנין השכנה, מיוחסת גם היא לפיראטים ניגרים. הדוח כולל חטיפת אונייה ומקרה נוסף, בו הותקפה מכלית כימיקלים, באירוע בו נלקחו 42 אנשי צוות בני ערובה.

סך הכל ברבעון הראשון של השנה, קיבל אגף הסחר דיווחים על 102 התקפות פיראטים, או התקפות של חמושים, כשהמספר במערב אפריקה עלה בהשוואה לעבר.

מאז תחילת השנה עד כה דווח על 11 אוניות שנחטפו, בהן 212 אנשי צוות שנלקחו כבני ערובה וארבעה שנהרגו. על 45 אוניות נוספות התקבל דווח לפיו פיראטים עלו על סיפונן. 32 מתוך אותן ספינות דיווחו על ניסיונות התקפה. מתוכן, לעבר 14 נורו יריות. כל המעשים בהם היה שימוש בכלי נשק מיוחס לפיראטים סומאליים או ניגרים.

לדברי האחראי על התקפות פראטים בלשכת הספנות, לפחות בשש מתוך 11 התקפות עליהן דווח התרחשו במרחק העולה על 70 מיילים ימיים מהחוף. לדבריו, הדבר מצביע על העובדה שספינות דייג בעלות מנוע משמשות ככלי לשימוש פעילות פיראטית.

הוא הוסיף, שלמרות שמספר ההתקפות לחופי ניגריה עדיין נמוך מזה שלחופי סומאליה, וכן שאוניות חטופות נמצאות בשליטת פיראטים ניגרים במשך ימים במקום במשך חודשים, הרי שרמת האלימות המופגנת כלפי אנשי צוות הולכת ועולה.

יצוין שפעילות פיראטים לחופי סומאליה עדיין מובילים את הטבלה. מאז תחילת השנה דווח על 43 התקפות, הכוללות חטיפת תשע אוניות ולקיחת 144 אנשי צוות כבני ערובה.