עקב סגירת מסוף המכולות: אניות מדלגות על נמל נינגבו

בעקבות מחלתו של העובד מסוף מכולות ״מיישן איילנד״ נסגר לפעילות, עובדיו עוברים בדיקות למחלת הקורונה ורשויות הנמל פועלות לחיטוי המסוף. פיטר סאנד, אנליסט הספנות של BIMCO: צפויות הפרעות נוספות בנמלי סין עקב התפרצויות של נגיף הקורונה


14:14 ,12.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שאתמול נמל נינגבו בדרום סין החל לסרב כניסת אניות לשטחו, וזאת עקב הידבקות של אחד מעובדי מסוף המכולות בזן דלתא של מחלת הקורונה, אניות רבות מעדיפות לוותר על ההמתנה הארוכה הצפויה טרם כניסה לנמל ופשוט לדלג על פקידת הנמל. סוכני אנייה רבים מנסים לשנות את פקידת הנמל לשנחאי במקום נינגבו.

 

בעקבות מחלתו של העובד מסוף המכולות כולו נסגר לפעילות, עובדיו עוברים בדיקות למחלת הקורונה ורשויות הנמל פועלות לחיטוי המסוף.

 

עדיין לא פורסמה הודעה רשמית לגבי משך הסגירה. נזכיר כי עקב התפרצות המחלה בנמל יאנטיאן הפעילות סבלה מהאטה למשך ארבעה שבועות.

 

נציין כי המסוף שנסגר הינו מסוף מכולות הממוקם על Meishan Island, אי הממוקם כ-30 ק״מ ממסופי המכולות המרכזיים של נמל נינגבו שהוא נמל עצום בגודלו. מסוף זה מטפל בכ-20% מכלל פעילות המכולות של הנמל, שהגיע בשנה שעברה לכ-30 מיליון TEU.

 

פיטר סאנד, אנליסט הספנות הראשי של BIMCO, ציין כי חברות הספנות שמשתמשות בעיקר במסוף מכולות מיישן הינן חברות השייכות לברית ׳אוקיינוס׳ וכי סביר להניח כי הן אלה שיסבלו בעיקר מסגירת המסוף. לדבריו, צפויות הפרעות נוספות לפעילות הסדירה של נמלי סין בחודשים הקרובים.