צים בשיא חדש: רווח נקי של 888 מיליון דולר ברבעון

חברת הספנות מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני של 2021 ועל עלייה של 44% בנפח הובלת מכולות - גבוה משמעותית מהצמיחה בשוק. מדווחת כי תוצאות החציון השני של שנת 2021 צפויות לעלות על תוצאות החציון הראשון. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ממשיכים להפגין ביצועים ברמה הגבוהה


01:02 ,19.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2021. מהתוצאות עולה כי הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-888 מיליון דולר לעומת 25 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-1.34 מיליארד דולר, לעומת 145 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 820%. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 1,581%.

 

מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-2.38 מיליארד דולר, לעומת 795 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 200%. העלייה מיוחסת בעיקר לגידול בהכנסות מהובלת מטען במכולות, המשקף עלייה בתעריפי ההובלה כמו גם בהיקפי המטען המובל.

 

ברבעון השני של 2021, הובילה צים 921 אלף TEU לעומת 641 אלף TEU ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 44%. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 2,341 דולר ברבעון השני של 2021, לעומת 1,071 דולר ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 119%.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים אמר: ״אני גאה לומר שהביצועים יוצאי הדופן שלנו, ותוצאות השיא של כל הזמנים, שהביאו ליצירת ערך משמעותי לבעלי המניות, הם עדות לאסטרטגיות הפרואקטיביות שיישמנו על מנת למקסם את השוק האטרקטיבי ואת הגישה המבדלת שלנו. אנו ממשיכים להפגין ביצועים ברמה הגבוהה ביותר, שהביאו לרבעון שיא נוסף, כולל רווח נקי, EBITDA ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת, כמו גם העלאה משמעותית של התחזית שלנו לשנת 2021. כדי להעצים את ההצלחה שלנו מינפנו את היוזמות הדיגיטליות ואת אסטרטגיית ה״global Niche״ שלנו, על מנת להשיק קווים חדשים שישרתו נתיבי סחר רווחיים, שבהם אין כיום מענה מספק בשוק. אסטרטגיה זאת הייתה חיונית להשגת תוצאות המהוות שיא של כל הזמנים ברבעון השני, שבו נפח ההובלה של צים צמח ב-44% לעומת השנה המקבילה, הרבה מעבר לצמיחה בשוק״.

 

גליקמן הוסיף, ״בהתאם למחוייבות שלנו להפיק ערך משמעותי לבעלי מניותינו, אנו ממשיכים, באופן מושכל, להקצות הון לטובת צמיחה עתידית, פירעון חובות והשאת תשואה לבעלי המניות. ההשקעה שלנו במכולות חדשות, ושני הסכמי חכירה לטווח ארוך של אניות מכולה ירוקות מונעות בגז טבעי, משרתות את מטרתנו לספק שירות טוב ואמין ללקוחותינו, כמו גם את ערכי ה-ESG (environmental, social and governance)  שלנו. הביצועים המעולים שלנו, ויצירת תזרים מזומנים חזק, איפשרו לנו לשלם חובות נוספים, ובעקבות זאת יחס המינוף שלנו הגיע ל-0.3 הנמוך ביותר בהיסטוריה של צים, והביא את ההון המיוחס לבעלי המניות לרמה של 1.72 מיליארד דולר״.

 

גליקמן סיכם ואמר כי ״במבט קדימה, ובהתבסס על התחזיות החזקות שלנו, אנו נמצאים בעמדה מצוינת להחזיר הון משמעותי למשקיעים שלנו, עם תשלום הדיווידנד הצפוי של 30%-50% מהרווח הנקי של 2021 שישולם בשנת 2022, בנוסף ל-238 מיליון דולר, או 2 דולר למנייה, דיווידנד מיוחד שישולם בספטמבר 2021. הצפי שלנו למחצית השניה של שנת 2021 ואף לתוך שנת 2022 חיובי ביותר, ואנו נרגשים מהצלחת האסטרטגיה המחזקת את מעמדנו כחברה חדשנית דיגיטלית מובילה בתחום ההובלה הימית והשירותים הלוגיסטיים״.

 

החברה ביצעה פדיון מוקדם ומלא של סדרות אג״ח 1 ו-2 של החברה, שמועד פירעונן בשנת 2023, בסכום קרן של 349 מיליון דולר, והכריזה על דיבידנד מיוחד במזומן בסך של כ-238 מיליון דולר, המשקפים סכום של 2.00 דולר למניה רגילה, שישולם ביום 15 בספטמבר, 2021 למחזיקים במניות החברה ביום 25 באוגוסט 2021; החברה חזרה והדגישה את כוונתה לחלק (בכפוף לאישור הדירקטוריון), בשנת 2022, דיבידנד שנתי בסך של 30-50% מהרווח הנקי שלה לשנת 2021.

 

לאחר תום הרבעון, הכריזה החברה על הסכם אסטרטגי חדש עם חברת Seaspan לחכירה לטווח ארוך של 10 אניות ״ירוקות״ המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 7,000 TEU עם אופציה לחכירת חמש אניות נוספות.

 

תוצאות הפעילות והמצב הכספי בחציון הראשון בשנת 2021

 

מחזור ההכנסות בחציון הראשון בשנת 2021 הסתכם ב- 4.13 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.62 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לגידול בהכנסות מהובלת מטען במכולות, המשקף עלייה הן בתעריפי ההובלה כמו גם בהיקפי המטען המובל.

 

הרווח התפעולי (EBIT) בחציון הראשון בשנת 2021 הסתכם ב-1.84 מיליארד דולר, לעומת 94 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח הנקי בחציון הראשון בשנת 2021 הסתכם ב-1.48 מיליארד דולר, לעומת 13 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בחציון הנוכחי משקף הוצאת מס בסך 278 מיליון דולר.

 

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-2.16 מיליארד דולר בחציון הראשון של 2021, לעומת 242 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBIT המתואם הסתכם ב-1.85 מיליארד דולר בחציון הראשון של 2021, לעומת 100 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מרווחי הEBITDA  המתואם וה-EBIT  המתואם בחציון הראשון של 2021 עמדו על 52% ו-45%, בהתאמה, לעומת 15% ו-6%, בהתאמה, בתקופה המקבילה אשתקד.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.96 מיליארד דולר בחציון הראשון של 2021, לעומת 221 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בחציון הראשון של 2021, הובילה צים 1,739 אלף TEU לעומת 1,280 אלף TEU בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 2,145 דולר בחציון הראשון של 2021, לעומת 1,081 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

תחזית מעודכנת לשנת 2021

 

החברה העלתה את התחזית שלה לשנת 2021 כולה, וצופה בשנה זו EBITDA מתואם בסך של בין 4.8 מיליארד דולר לבין 5.2 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בסך של בין 4.0 מיליארד דולר לבין 4.4 מיליארד דולר.