קוסקו בעלת הצי הגדול בעולם בתחום המטענים המיוחדים

צי אניות החברה הסינית מסוגל להעמיס 1.76 מיליון טון. במקום השני נמצאת חברת BBC הגרמנית עם יכולת מעמסה של 1.68 מיליון טון. שתי החברות שולטות בשוק האניות הרב-תכליתיות


13:03 ,19.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בת של קוסקו, חברת CoscoSSCCosco Shipping Specialized Carriers הפכה לחברה הגדולה בעולם בתחום המטענים המיוחדים (מפעיל רב-תכליתי) לפי סך המעמסה הקיים ברשות הצי שלה (deadweight), וזאת על פי דו״ח חדש שהוציאה חברת דיינמאר.

 

המעמס deadweight הכולל של צי האניות של קוסקו עומד כיום על 1.76 מיליון טון. בנוסף, החברה מצפה לקבל אנייה חדשה בקרוב עם יכולת מעמסה של 38,000 DWT. במקביל, חברת BBC הגרמנית, שהיתה עד כה מספר אחת בתחום בעולם, צמצמה את מספר האניות שלה ב-13  וכיום יש לה 146 אניות, עברה למקום השני ברשימת עשר הספקים הרב-תכליתיים הגדולים ביותר בעולם. סך המעמסה העומד לרשות חברת BBC עומד על 1.68 מיליון טון. החברה אמורה לקבל לרשותה אנייה חדשה עם יכולת מעמסה של 13,000 DWT. נציין כי שתי חברות אלו שולטות בשוק ולהן צי בעל יכולת מעמסה הכפול בגודלה משאר החברות הפועלות בתחום זה.

 

במקום השלישי ברשימה נמצאת חברת Spliethoff ההולנדית עם צי עם יכול מעמסה כוללת של 778,000 dwt ועם שש אניות חדשות שנמצאות בבנייה ביכולת מעמס כולל של 108,000 dwt.

 

מדו״ח חברת דיינמאר עולה עוד כי נכון לתחילת ינואר 2018, עשר החברות הגדולות בתחום מפעילי כלי השיט הרב-תכליתיים הגדולים/ אניות פרויקטים / אניות משא כבד לפי deadweight הפעילו ביחד צי של 460 אניות ביכולת מעמסה כוללת של 8.14 מיליון טונות ויכולת הרמה מצטברת של 147,000 טון. הגיל הממוצע של האניות בצי זה הינו שמונה שנים.

 

חברת דיינמאר ציינה בדו״ח שפרסמה כי היא צופה שתעשיית המטען הכללי (breakbulk) צפויה ליהנות מהתאוששות העולמית ולראות עלייה בכמויות.

 

״ההשפעות של גל המיזוגים שהתרחש בשנים 2016 ו-2017 עדיין לא הסתיימו. מספר הזמנות נמוך עבור אניות רב תכליתיות / פרויקט / משא כבד, בשילוב עם ההתאוששות הכלכלית הצפויה, צפוי להביא את מפעילי אניות המטען הכללי למצב רווח עד סוף 2018״, נכתב בדו״ח.