שיא בחוף המזרחי של ארה"ב: אנייה בנפח 13,092 TEU פקדה את נמל סוואנה

האנייה COSCO Development פועלת במסגרת שירות שבועי חדש של ברית "אוקיינוס" בין אסיה ונמלי החוף המזרחי של ארה"ב. האנייה גם שברה את שיא האנייה הגדולה ביותר שעברה בתעלת פנמה המורחבת


09:12 ,14.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית המכולות הגדולה ביותר שאי פעם פקדה את החוף המזרחי של ארה"ב הגיעה לנמל סוואנה ביום חמישי לאחר שהפליגה דרך תעלת פנמה המורחבת מאסיה.

 

ה- Development נכנסה לפתחו של נהר סוואנה בסביבות 7 בבוקר ביום חמישי האחרון, וחלפה על פני קהל רב של צופ COSCO ים במסעה לאורך הדאון-טאון של סוואנה ועד עגינה במסוף גארדן סיטי בסביבות השעה 11 בבוקר. נמל הפקידה הבא של האנייה יהיה נמל צ'רלסטון. 

 

עם קיבולת של 13,092 TEU ואורך של 366 מטר על 48.2 מטר רוחב, אניית COSCO Development הינה אניית המכולות הגדולה ביותר שאי פעם פקדה את החוף המזרחי של ארצות הברית. מוקדם יותר החודש אנייה זו גם היתה האנייה הגדולה ביותר שאי פעם עברה את תעלת סואץ המורחבת. 

 

אניית COSCO פועלת במסגרת השירות השבועי החדש של ברית OCEAN "דרום אטלנטיק אקספרס" SAX, שירות המחבר בין אסיה ונמלי החוף המזרחי של ארה"ב דרך תעלת פנמה. השירות מפעיל 11 אניות בנפחים שונים - החל מה-11 אלף TEU ועד 13 אלף TEU.

 

נציין כי מאז פתיחת תעלת פנמה המורחבת נמלי החוף המזרחי של ארה"ב זוכים לפקידות של אניות ענק ושוברים שיאים בנפח האניות הגדולות הפוקדות אותן, בין היתר, הודות להשקעות שביצעו אותם נמלים כדי שיוכלו לקבל אליהם את אניות הענק הללו.