מחירי ההובלה במכולות ממשיכים לרדת, כאשר מדד World Container Index (WCI) של Drewry צנח השבוע ב-8% והגיע ל-1,761 דולר לכל FEU – ירידה זה השבוע ה-15 ברציפות. הירידה ניכרת בכלל קווי הסחר המרכזיים, כאשר חברות הספנות מתקשות לייצב את המחירים גם לנוכח צמצומי קיבולת.
שיעורי הספוט משנגחאי ללוס אנג׳לס ירדו ב-10% ל-2,311 דולר ל-FEU, בעוד שהמחירים בקו שנגחאי–ניו יורק ירדו ב-8% ל-3,278 דולר. בקווים אסיה–אירופה נרשמו ירידות נוספות: שנגחאי–רוטרדם צנחו ב-9% ל-1,735 דולר, ושנגחאי–גנואה ירדו ב-7% ל-1,990 דולר. לפי Drewry, למרות צמצומי ההפלגות על רקע חופשת Golden Week בסין, הביקוש הרופף צפוי להוביל להמשך שחיקת המחירים.
גם מדד SCFI רשם את הירידה השבועית החדה ביותר כמעט בעשור, ועמד ביום חמישי על 1,198.21 נקודות וביום שישי צנח עוד ל-1,114.52. לשם השוואה, ברבעון השני השנה עמד הממוצע על 1,645 נקודות – ירידה של 37% לעומת השנה שעברה. במקביל, מדד CCFI הסיני צנח ב-19% בשנה האחרונה, כאשר הקווים הטרנס-פסיפיים נפגעו במיוחד: מחירי החוף המערבי ירדו ב-31% ומחירי החוף המזרחי ב-23%, לפי נתוני NH Investment & Securities.
לארס ינסן, מנכ״ל חברת הייעוץ Vespucci Maritime, ציין כי רמות הספוט הנוכחיות חזרו – ואף ירדו מתחת – לרמות שלפני ההסטות עקב משבר ים סוף בסוף 2023, תקופה שבה כבר פעלו חברות הספנות בהפסד. לדבריו, ״מדובר בסימן לשוק חלש במיוחד״, והדגיש כי הירידה מתרחשת עוד לפני תחילת ההאטה העונתית של Golden Week. ינסן הוסיף כי גם בקווים האטלנטיים מערבה נרשמה ירידה של יותר מ-100 דולר ל-FEU, לרמתם הנמוכה ביותר מאז תחילת פברואר.