תעשיות מספנות ישראל תחל בפעילות בינ״ל להובלת מלט

חתמה על הסכם לרכישת אוניית שינוע מלט שתפעל בצפון אמריקה. האנייה, שנרכשה עבור 11 מיליון דולר, תתווסף לצי האוניות המסחריות שמפעילה הקבוצה, שימנה עתה 13 אניות מתוכן ארבע המשרתות את פעילות שינוע המלט של הקבוצה


12:47 ,23.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת תעשיות מספנות ישראל מרחיבה את צי האוניות שבבעלותה ונכנסת לתחום פעילות חדש. החברה מדווחת היום כי שותפות מוגבלת המוחזקת על ידי חברה בת וחברה נכדה שלה, חתמה על הסכם לרכישת אנייה ייעודית להובלת מטעני מלט, בעלת כושר נשיאה של כ-15,000 טון, בתמורה לסך של כ-11 מיליון דולר. מיד לאחר השלמת רכישתה היא תוחכר לצד שלישי לפעילות של שינוע מלט, לתקופה של שנה עם אופציית הארכת התקשרות לשנה נוספת.

 

השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2021, אז תצטרף האנייה החדשה לצי האוניות המסחריות שמפעילה מספנות ישראל. לאחר השלמת העסקה ימנה צי אוניות המטען של החברה 13 אוניות מטען כללי מתוכן 4 אוניות לשינוע מלט עם כושר הובלה של כ- 12,000 - 15,000 טון המשמשות להובלת מלט. מימון עסקת הרכישה צפוי להתבצע ברובו על דרך העמדת הלוואה מתאגיד בנקאי בישראל לטובת החברה הבת של החברה.

 

האונייה החדשה צפויה לשמש בתקופה הקרובה להובלת מלט עבור צדדים שלישיים והיא מוחכרת בחכירה ארוכת טווח לצד שלישי בלתי קשור, לתקופה של כשנה, הניתנת להארכה לתקופה נוספת של שנה. האונייה צפויה לפעול באזור צפון אמריקה והותאמה לתקנים לפעילות באזור זה. למעשה בכך מרחיבה מספנות ישראל את פעילות אוניות המטען שלה גם לתחום הובלת מלט בינלאומית.

 

תעשיות מספנות ישראל נכנסה לראשונה לפעילות אוניות המטען בשנת 2013, ומאז היא מגדילה בעקביות את צי האוניות שלה, המעביר מטענים באזורי אירופה ואפריקה.

 

אייל הכט, מנכ״ל סימנט: ״עסקת הרכישה של האנייה החדשה היא ייחודית, בין היתר מאחר ומדובר בספינה המוחכרת מראש לצד שלישי לשנה עם אופציית הארכה לשנה נוספת. האנייה תחל לפעול מיידית בשינוע מלט בצפון אמריקה, לאחר שהותאמה מראש לתקנים של פעילות באזור זה. העסקה הינה במסגרת הרחבת פעילותה של סימנט, מתחומי יבוא ולוגיסטיקה של מלט בישראל לפעילות לוגיסטית של לקוחות ברחבי העולם. זהו מהלך משמעותי עבורנו ובכוונתנו להרחיבו בהמשך״.

 

צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל: ״לראשונה אנו נכנסים לפעילות הובלת מלט בינלאומית, בנוסף לפעילות השוטפת של צי אניות. אנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה של הרחבת הצי הימי של הקבוצה ומחזקים עתה את הפעילות בשוק הבינלאומי, כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. תעשיות מספנות ישראל מחזקת את מיצובה כשחקנית בתחום הימי ומשלבת את פעילות הצי בסינרגיה עם שאר פעילויות הקבוצה״.