קבוצת גרימלדי צופה נתונים כלכליים מעודדים חרף המשבר בספנות

בקבוצת גרימלדי צופים רווח נקי של 100 מליון אירו ב- 2009. כך חשף מנכ"ל הקבוצה עמנואל גרימלדי בכנס השנתי שנערך בסרדניה. המשלחת הישראלית לכנס כללה את הנהלת חברת אלאלוף המייצגת את גרימלדי בישראל לאורך עשרות שנים, מלווה בצמרת יבואני הרכב המובילים בישראל. עמנוא


00:00 ,27.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בקבוצת גרימלדי צופים רווח נקי של 100 מליון אירו ב- 2009. כך חשף מנכ"ל הקבוצה עמנואל גרימלדי בכנס השנתי שנערך בסרדניה. המשלחת הישראלית לכנס כללה את הנהלת חברת אלאלוף המייצגת את גרימלדי בישראל לאורך עשרות שנים, מלווה בצמרת יבואני הרכב המובילים בישראל. עמנואל גרימלדי: "יש לנו לקוחות מצויינים בישראל. אנו זוכים לאמון רב מצידם"
 
חרף המשבר הקשה הפוקד את מגזר הספנות העולמי, צפוייה קבוצת גרימלדי להציג נתונים כלכליים טובים והם מצליחים לשמור על תזרים מזומנים של 300 מליוני אירו – בהתאם לממוצע של 5 השנים האחרונות.
 
יתרה מכך, בשנת 2009 צפוייה הקבוצה לייצר רווח תפעולי ללא הוצאות הריבית, המס, הפחת והחזרי הון (EBITDA) בגובה של 400 מליוני אירו ובקבוצה צופים רווח נקי של 100 מליון אירו. 
 
"אני לא זוכר משבר כה עמוק כמו זה שמולו אנו ניצבים כיום", ציין מנכ"ל קבוצת גרימלדי במסגרת הכנס השנתי Motorways of the seaשמקיימת הקבוצה ושנערך השנה בסרדיניה, בהשתתפות כ- 500 אורחים לרבות סוכני גרימלדי ממדינות הים התיכון, מלווים בלקוחותיהם הגדולים.
 
לדברי מנכ"ל גרימלדי, רווחי הקבוצה יצטמקו השנה בכ- 400-500 מליוני אירו בהשוואה לנתוני 2008, שעמדו על 2.5 מיליארד אירו. אך הגידול בכמות המטען בקוי הספנות הקצרים והארוכים באניות הגלנוע הרב תכליתיות לאורך עשרת חודשי 2009, כמו גם גידול של כ- 22% בכמות הנוסעים שהפליגו בתקופה זו באניות המעבורת שהקבוצה מפעילה בהשוואה לשנה קודמת, צפויים להביא את החברה להציג נתונים טובים בסוף השנה.
 
"ההתיישנות של אניות הגלנוע היא הבעיה הגדולה ביותר מולה ניצב מגזר ספנות הגלנוע, הרבה מעבר לבעית עודפי היצע, שמשמעותית מאד בהובלה במכולות", ציין עמנואל גרימלדי והוסיף כי גילן של כ- 39% מצי אניות הגלנוע בעולם עולה על 30 שנה ובקרוב הן יישלחו לגריטה. לדבריו, בהתחשב בעובדה שקיים צבר הזמנות נמוך (14% מסך הקיבולת הקיימת) לאניות גלנוע חדשות במהלך 3 השנים הבאות , הרי שבשנים הקרובות, כמות האניות שיישלחו לגריטה צפוי להיות כפול מהאניות החדשות שצפויות להיכנס לשירות.
 
"יותר ממזל, אני חושב שפעלנו בחוכמה", ציין והוסיף כי לטעמו, מגזר ההובלה באמצעות אניות רכבים וגלנוע אימץ גישה אחראית בהרבה מזו שבספנות המכולות ולכן גם צבר ההזמנות נמוך בהרבה מזו שבספנות המכולות (שם הוזמנו כ- 40% מסך הקיבולת הקיימת). לדבריו, כמות ההזמנות מהשנים האחרונות הניאו אותו מלהזמין אניות נוספות מזה שלוש שנים והם אחד הגורמים שמנעו מהקבוצה להיכנס להפסדים כבדים.
 
בהתייחסו למשבר בספנות מנה מנכ"ל גרימלדי שתי אפשרויות שעשויות לזרז את היציאה מהמיתון העמוק. הראשונה באמצעות גריטה של אניות ישנות והשניה, קריסה של אחת או יותר מחברות הספנות הגדולות שעשוייה ליצור הזדמנויות חדשות עבור שאר חברות הספנות ושיאיצו את היציאה מהמשבר.
 
עמנואל גרימלדי התקשה להסתיר את שביעות רצונו מסל השירותים ומהאמון שאליו הוא זוכה מצד יבואני הרכבים בישראל. "תמיד היה לנו שירות טוב ואני מאמין שהלקוחות שלנו בישראל מאד מרוצים. שירתנו את ישראל מזה שנים רבות ואת חלק מהלקוחות אני מכיר עוד מהיותי ילד".
 
"אנחנו חברת הספנות הגדולה בישראל המציעה שרותי גלנוע, זו המומחיות שלנו. תמיד היה לנו שירות לישראל ויש לנו לקוחות מצויינים שאנו זוכים לאמון רב מצידם".
 
נציין כי המשלחת הישראלית בכנס הורכבה מהנהלת חברת אלאלוף, המייצגת את גרימלדי בישראל לאורך עשרות בשנים, בראשותם של אפרים אלתר מנכ"ל אלאלוף והמנהל המסחרי דני אלאלוף, כשהם מלווים בצמרת יבואני הרכב בישראל, ביו"ר חברת נמל אשדוד ניצב בדימוס יעקב רז ובמנכ"ל החברה שוקי סגיס.