רון בתגובה על התפטרות תיכון: נחזור להליך עבודה תקין

"טוב שהחברה תחזור להליך עבודה תקין. כנראה שההתפטרות תאפשר לעבוד במתכונת שתקדם את הרפורמה בנמלים ואת מערכות היחסים עם המשק והנמלים. אני אכנס את ההנהלה כבר ביום א', כדי לקבוע דפוסי פעולה חדשים בחברה", הגיב עמוס רון עם היוודע דבר פרישתו של תיכון מיו"ר חברת נ


00:00 ,05.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

"טוב שהחברה תחזור להליך עבודה תקין. כנראה שההתפטרות תאפשר לעבוד במתכונת שתקדם את הרפורמה בנמלים ואת מערכות היחסים עם המשק והנמלים. אני אכנס את ההנהלה כבר ביום א', כדי לקבוע דפוסי פעולה חדשים בחברה", הגיב עמוס רון עם היוודע דבר פרישתו של תיכון מיו"ר חברת נמלי ישראל.
 
מערכת היחסים בין עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, לבין יו"ר דירקטוריון החברה דן תיכון, עלתה כבר לפני מספר חודשים על שרטון. הם היו כל כך עכורים שהשניים כלל לא החליפו דברים וחילופי האשמות קשים, בין השנים, עיטרו בחודשים האחרונים את כותרות כל העתונים.
 
רון, שלא הסתיר את שביעות רצונו מפרישתו של תיכון, ציין שעתה הם יוכלו להתחיל במו"מ עם שלושת חברות הנמל לקראת חתימה על הסכם שיחליף את הצווים הקיימים בגין שימוש בנכסים. "זה לא טוב לעבוד לפי צווים. נתחיל את המו"מ בכדי להגיע להסכם תוך זמן קצר", אמר.
 
בהקשר לטיוטת הדוח אמר רון שמדובר בדוח מקומם ומגמתי, שנערך באופן רשלני ומוטב היה אילו לא היה מוגש כלל. "העילה לעריכת הדוח מוסברת בפתח הדוח – 'לבקשת היו"ר' ", אמר רון.
 
הוא ציין שלא ברור מדוע המבקר מצא לנכון לקיים בדיקה כה מקיפה של התקשרות דחופה לכריית חול, שנערכה בהתאם לנוהלי רשות הנמלים בשנת 2003 ואין לה כל נגיעה לענייניה של חנ"י כיום. "במיוחד לאור העובדה שהקרקע בה מדובר עברה, במסגרת הרפורמה, לבעלותו של מנהל מקרקעי ישראל", הוסיף רון.
 
"הדוח הנדון נכתב בשפה קשה ומתלהמת והוא רצוף בקביעות ופרשנויות מרחיקות לכת, שאין ביניהן ובין העובדות דבר וחצי דבר", הוסיף מנכ"ל חנ"י.
 
על השאלה מדוע בחר רון שלא להגיב על הדוח במסגרת 45 ימי התשובה ציין רון שהיות ומדובר היה בדוח ביקורת של רשות הנמלים ולא של חנ"י, ולאור העובדה שהנושא נדון כיום בבית המשפט, בשל תביעה שהגישה חברת בוסטיקו, נראה היה לרון שלא ראוי להגיב על כך. בשל כוונתו של תיכון לעשות שימוש בטיוטה החליט רון, לטענתו, לפרסם את התשובה. "היא כבר נכתבה לפני חודשיים וחצי", אמר.
 
למרות נצחונו האישי של רון במאבק מול תיכון, הוא הבהיר שאין בכוונתו למשוך את בקשתו מלפרוש מתפקידו בחברת נמלי ישראל. הוא מתכוון להעלות את הנושא כבר היום בישיבת הדירקטוריון. הוא ציין שעתה, לאחר שתיכון כבר פרש, אופציית הפרישה קלה יותר, אחרת, לטענתו, האשמותיו של תיכון היו "נדבקות" אליו.