תעלת סואץ: אנייה עוכבה לאחר ששיגרה רחפן

הרחפן, אשר שוגר על מנת לתעד את האנייה חוצה את התעלה, הוחרם על ידי רשויות התעלה. חברת ביטוח ימי: בהיעדר תקנות בינלאומיות יש לנקוט בזהירות


12:51 ,15.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

תקרית מסוג חדש אירעה לפני מספר ימים בתעלת סואץ: בעת שאנייה מסחרית חצתה את התעלה החליטו אנשי הצוות לשגר רחפן אשר יצלם את מעבר האנייה בתעלה. אולם זמן קצר לאחר שיגור הרחפן מעל סיפון האנייה קיבל חדר הפיקוד של האנייה הוראה להטיל עוגן. צוות בודקים מטעם רשות תעלת סואץ הגיע לאנייה, החרים את הרחפן ואת כרטיס הזיכרון שלו והאנייה עוכבה עד להודעה חדשה.

 

חברת הביטוח P&I Gard Club אשר מתמחה בביטוח ימי, ואשר ביטחה את האנייה שעוכבה שתעלת סואץ, פרסמה בעקבות התקרית אזהרה ללקוחותיה בה היא מתריעה מפני השלכותיהן של שיגור רחפנים מעל סיפון אנייה.

 

חברת הביטוח אף ניצלה את האירוע על מנת להדגים ללקוחותיה את ההשלכות החמורות לעתים של שיגור רחפנים בנמלים שונים או במים הטריטוריאליים של מדינות זרות.

 

החברה כותבת ללקוחותיה כי "למרות שנראה כי מדובר באירוע תמים של תיעוד עצמי של חציית התעלה ייתכן והרשויות המצריות ראו בשיגור הרחפן איום בטחוני". החברה מוסיפה כי כיום אין עדיין תקנות בינלאומיות הקשורות לשימוש ברחפנים, וכי חוקי השימוש בהם יכולים להשתנות ממדינה למדינה". בדיוק בשל כך, טוענת החברה, יש להיזהר שבעתיים טרם השימוש ברחפן.