20 מיליון שקל לעידוד השקעות בהודו ובסין

משרד התמ"ת מפרסם קול קורא שלישי, המיועד לאישור מענק של עד 50% מסך ההוצאות שנועדו להקמת נציגות שיווקית של חברות ישראליות בשתי המדינות


00:00 ,25.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת יעניק 20 מיליון שקל לעידוד השקעות של חברות ישראליות בשווקי הודו וסין. המשרד קורא לחברות המתעניינות בשווקים, ומעוניינות לבסס את עצמן בהם על ידי בניית נוכחות קבועה, לקבל מענקים מהמשרד.

המשרד מפרסם קול קורא שלישי בנושא. מדובר בתכנית סיוע, שהתפרסמה בהוראת מנכ"ל עבור חברות ישראליות, ומטרתה להגדיל את מספר היצואנים הישראלים הפועלים בשווקי הודו וסין, להעמיק את נוכחותן ופעילותן בשווקים אלה, להגביר את היקף היצוא, להרחיב את היקף הסחר עם מדינות אלה ועל ידי כך לחזק את התעשייה בישראל ולהקנות לה אפיקי צמיחה בני קיימא.

התוכנית נועדה ליצור פעילות חדשה בהודו ובסין. לשם מימוש המטרה ולאור העלויות הכספיות הכרוכות במימושה, הוקמה תכנית מענקים שתסייע לחברות ישראליות במימון העלויות הכרוכות.

חברות שבקשתן תאושר, תקבלנה מענקים בשיעור של 50% מסך ההוצאות שנועדו להקמת נציגות שיווקית במדינות היעד.

מנהלת מחלקת כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נועה אשר: "אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח הפעילות מול השווקים המתפתחים במזרח, בדגש על הודו וסין, הצפויות להוות בשנים הקרובות שווקי יעד מרכזיים לפעילות עבור חברות ישראליות".

ממינהל סחר חוץ נמסר עוד, כי עד כה, במסגרת קולות קוראים קודמים, הוגשו לתוכנית 100 בקשות, מתוכן התקבלו 43, כשהיקף המענקים הגיע לכ-58 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות. מענק ממוצע שאושר לבקשה היה  1.3 מיליון שקל.