פרסום ראשון: MSC תפקוד את חיפה בקו הישיר שבין המזרח הרחוק וארה"ב

ענקית הספנות MSC בצעד אסטרטגי מהותי מבחינת הסחר הישראלי שמשמעו זמני הפלגה קצרים בהפלגות ישירות מ/אל נמל חיפה אל/מ נמלי ארה"ב והמזרח הרחוק. במסגרת הקו השבועי הישיר צפויות לפקוד את חיפה אניות המכולה הגדולות שפקדו את נמלי ישראל עד כה. התחרות על ליבם של הלקוח


20:10 ,15.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ערב ראש השנה מכריזה ענקית הספנות MSC על כוונתה לשדרג משמעותית את פעילותה בישראל – החלטה בעלת משמעות רבה לספנות בישראל, לתחרות בין נמלי חיפה ואשדוד וכמובן לציבור המשתמשים בהובלה ימית.

 

כאמור, במסגרת ההכרזה הדרמטית מבחינת הסחר הישראלי, תוסיף חברת הספנות השניה בגודלה בעולם פקידה בנמל חיפה (בלבד) החל מחודש אוקטובר 2012, במסגרת הקו הישיר הקרוי Golden Gate Service  ובכך תקשר ישירות בין המזרח הרחוק לישראל ולארצות הברית.

 

הקו החדש יפקוד בשירות שבועי ישיר ומהיר את נמל חיפה פעמיים בשבוע. בכל יום שישי לטובת פריקת מכולות מהמזרח הרחוק וטעינה לנמלי החוף המזרחי של ארה"ב ובכל יום רביעי לטובת פריקת מכולות יבוא מארה"ב וטעינת מכולות ביצוא למזרח הרחוק. נציין כי עד כה היתה זו רק חברת צים שהציעה שירות ישיר המקשר את נמלי ישראל עם נמלי ארה"ב.

 

לאור זאת, החל מאוקטובר 2012, סבב הפקידה של שירותGolden Gate Service  יכלול את הנמלים הבאים:

נינגבו – שנגחאי – צ'יוואן – ינטיאן – סינגפור – חיפה – ניו יורק – נורפולק – בלטימור – סוואנה – צ'רלסטון – פריפורט – נורפולק – חיפה – קולומבו – סינגפור – צ'יוואן – הונג קונג – נינגבו.

 

בחברת MSC ציינו כי הפריסה העולמית של החברה תאפשר הובלת מכולות בקו זה מ/אל יעדים רבים נוספים: אוסטרליה, דרום ומזרח אפריקה, דרום ומזרח אסיה, הודו, מקסיקו, מערב ארה"ב ודרום אמריקה ומרכזה.

 

כאמור, בהפלגה הראשונה בסבב הפקידה החדש תצא האניה MSC Anchorage מנמל נינגבו ב- 17 באוקטובר ותבצע את פקידת הבכורה שלה בחיפה בתאריך 9 נובמבר 2012. הקו הישיר יציע זמני הפלגה קצרים. כך למשל, ביבוא: שנגחאי-חיפה ב- 21 ימים, ינטיאן-חיפה ב- 17 ימים ומסינגפור לחיפה ב- 13 ימי הפלגה בלבד. ביצוא לנמלי החוף המזרחי של ארה"ב יעמוד זמן ההפלגה מנמל חיפה לניו-יורק על 11 ימי הפלגה בלבד.

 

בקו זה פועלות 13 אניות מכולה גדולות - הגדולות ביותר שפקדו עד כה את ישראל - אוניות בעלות כושר נשיאה של 9200 TEU . ככל הידוע, מהלך זה בעיתוי הנוכחי, מתאפשר בזכות העמקת תעלת הכניסה לנמל חיפה והתאמתו לכניסת אוניות גדולות, מהלך בו לקחו חלק חברת נמל חיפה, חברת נמלי ישראל, רשות הספנות במשרד התחבורה ולשכת הספנות הישראלית.

 

"החברה פועלת במטרה להפוך גם את נמל חיפה לנמל שטעון למכולות המיועדות לנמלי הים התיכון והים השחור", אמר מנכ"ל MSC ישראל עדני סימקין, "השקת הקו הינה הוכחה נוספת למחוייבות חברת MSC לסחר הישראלי וללקוחותיה, עבורם פותח הקו אופקים חדשים להובלת מטעניהם בפריסה עולמית. חברת MSC בז'נווה ובישראל מאחלת שנה טובה והמשך שיתוף פעולה פורה עם ציבור המשתמשים בהובלה ימית".

 

מדוברות חברת נמל חיפה נמסר: ״הפרטים נלמדים על ידינו, ובכל מקרה, נמל חיפה יעמיד את שירותיו המצויינים, שעברו באחרונה שידרוג משמעותי, לכל לקוח שיחליט לבחור בנו".