איגודי לשכות המסחר של ישראל וסין חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עסקי

חתימת ההסכם בציפייה לחתימה על הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות. המשלחת הישראלית נפגשה לראשונה עם סגן יו"ר ארגון הגג של 178 התאחדויות ואיגודים סקטוריאליים וכ-400 חברות בבעלות המדינה


13:20 ,30.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

 

 

 

בימים אלה מבקרת בסין משלחת של ראשי איגוד לשכות המסחר.

 

הגעת המשלחת לישראל במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם המגזר העסקי הסיני. במשלחת משתתפים נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין; נשיא לשכת המסחר של חיפה והצפון דוד קסטל; משנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר עו"ד דן כרמלי; ומנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר זאב לביא.

 

במסגרת הביקור קיימה המשלחת סבבי פגישות אינטנסיביים עם ארגונים כלכליים מובילים בסין, ביניהם ראשי ארגון CCPIT (China Council for the Promotion of International Trade), ארגון ממשלתי, שהוקם בשנת 1952 בכדי לקדם את קשרי הסחר של סין ולפתח את הכלכלה הסינית. זהו הארגון החשוב והגדול ביותר בסין לקידום סחר החוץ של המדינה.

 

כדי להביע את נכונות שיתוף הפעולה בין המדינות, חתמו נשיא האיגוד הישראלי לין וסגן יו"ר ארגון CCPIT Yin Zonghua על הסכם לשיתוף פעולה עסקי, שיגביר את פיתוח יחסי המסחר ויחסי הגומלין באשר להשקעות הדדיות.

 

ההסכם נחתם על רקע הציפיות, לחתימה, בתקופה הקרובה,  על הסכם סחר חופשי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת סין, שיעניק תנופה רבת משמעות לפיתוח יחסי המסחר בין שתי המדינות.  

 

במהלך הביקור נרשם הישג עסקי ראשון במעלה כאשר המשלחת נפגשה בפעם הראשונה עם Mr. Lu Yaohua סגן יו"ר CFIE ( China Federation of Industrial Economics ). מדובר בארגון הגג של 178 התאחדויות ואיגודים סקטוריאליים וכ- 400 חברות בבעלות המדינה, בענפי הפלדה, טקסטיל, תעשיה קלה, מכונאות, חשמל ואלקטרוניקה, חומרי בניה, אנרגיה, תחבורה, פטרוכימיים, תעופה, תקשורת ועוד. 

 

כמו כן, לכבוד ביקור המשלחת קיימה לשכת המסחר ישראל-בייג'ינג, יום עיון לאנשי עסקים סינים, במסגרתו הרצו חברי המשלחת על כלכלת ישראל והושם דגש על הפוטנציאל העסקי הגלום במשק הישראלי.

 

סגן יו"ר ארגון  CCPITהביע את תמיכתו המלאה בהסכם הסחר החופשי בין סין לישראל ואת הנכונות של כל המגזר העסקי הסיני להמשיך ולהשקיע בסחר ההדדי ובשיתופי פעולה עסקיים בין המדינות.  

 

לין אמר כי הסכם זה יוסיף עוצמה ליחסי המסחר בין שתי המדינות וכי הוא המשך ישיר לאחד היעדים המרכזיים שאיגוד לשכות המסחר הציב לעצמו, פיתוח יחסי הסחר בין סין ישראל.

 

קסטל אמר כי ישראל רק התחילה לגרד את קצה פוטנציאל הסחר עם מדינת הענק של סין העממית.

 

לדברי לביא, הגישה החיובית של סין לישראל והגודל העצום של אוכלוסייתה פותחים בפני ישראל הזדמנויות נדירות לשינוי מבנה סחר החוץ של ישראל, שמשמעותו צמצום הייבוא מאירופה והגברת הסחר עם אסיה.

 

כרמלי ציין כי למדינת ישראל ישנה עוצמה טכנולוגית המוכרת היטב בעולם כולו ואף בסין:  "לישראל יש את היכולת להציע לסינים טכנולוגיות חדישות בתחומים של מים, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה, טכנולוגיות רפואיות, מיכון, הנדסת תוכנה,  טכנולוגיות למחזור וטיפול במים,  אנרגיה מתחדשת ועוד. לסינים יש כוח אדם בלתי נדלה ותעשייה מתקדמת שיכולה לעשות שימוש בטכנולוגית אלה. המרחב הגיאוגרפי העצום וכוח העבודה של סין יחד עם היצירתיות ויכולות המחקר והפיתוח הטכנולוגיים והמדעיים של ישראל, יכולים יחדיו להתגבש לכוח-על המוביל את כלכלת העולם".