הדיאלוג הכלכלי הראשון בין ישראל ליפן

מטרת הדיאלוג היא לחזק את הקשרים הכלכליים בין המדינות, עם דגש על יבוא ויצוא. ב-2014 עמד היקף הסחר בין המדינות על 2.3 מיליארד דולר


13:36 ,28.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך השבוע הקרוב יתקיים ביפן הדיאלוג הכלכלי הראשון בין משרד הכלכלה הישראלי לבין משרד הכלכלה והסחר היפני (METI).  

 

בראש הדיאלוג עומדים ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן ומקבילו היפני הידאו סוזוקי. הדיאלוג הינו חלק ממאמצי ממשלת ישראל לחזק את הקשרים הכלכליים עם יפן.

 

בדיאלוג הכלכלי יועלו נושאים הקשורים בתהליכי היצוא והיבוא היפנים ויוגדרו נושאים לשיתוף פעולה בין המשרדים בתחום קידום היצוא וקידום השקעות זרות בישראל.

 

בכוונת מינהל סחר חוץ לקיים את הדיאלוג בין שתי המדינות אחת לשנה, במטרה לאפשר פתרון בעיות נקודתיות בהן נתקלים אנשי עסקים ישראלים ויפנים, וכן לפעול במשותף עם משרד הכלכלה והסחר היפני לקידום ולחיזוק הקשרים המסחריים בין המדינות.

 

שר הכלכלה אריה דרעי: ״אנו רואים חשיבות רבה בשוק היפני. אנו מאמינים כי מפגש זה יסייע ליצואנים הישראלים לפעול בשוק חשוב וגדול זה. משרד הכלכלה פועל להגדלת שיתופי הפעולה עם יפן והגברת הייצוא אליה, ובהתאם לכך יפעיל תוכנית סיוע ייעודית לנושא".

 

כהן: "הכלכלה והחברה היפניים עוברים בשנים האחרונות תהליכים ייחודיים של שינוי ופתיחות, המהווים הזדמנות פז עבור ישראל, כמקור ידוע ומוכר בעולם של טכנולוגיה מתקדמת, להגביר את שיתופי הפעולה והקשרים הכלכליים".

 

נועה אשר, הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ ביפן: ״אחת הסיבות לקיומו של הדיאלוג כעת, לאחר מספר שנים בהן הצד הישראלי מנסה לקדמו, היא מגמת ההתקרבות ביחסים בין ישראל ליפן.  מגמה זו נובעת, בין השאר, בשל הביקורים ההדדיים של ראשי הממשלות בישראל וביפן במאי 2014 ובינואר 2015 בליווי משלחות עסקיות רמות דרג. הדיאלוג והמסקנות הצפויות בו עתידים לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל ליפן".

 

ממינהל סחר חוץ נמסר כי היקף הסחר הכולל בסחורות בין ישראל ליפן עמד בשנת 2014 על כ-2.3 מיליארד דולר, כאשר גובה היצוא ליפן היה כ-800 מיליון דולר וגובה היבוא כ-1.5 מיליארד דולר.