דיווח בסוריה: לופטהנזה תחדש הטיסות לדמשק

במקביל התחדש המאמץ סורי לרכוש מטוסים חדשים ולהחיות עסקת רכישת מטוסים מחברת איירבוס


00:00 ,19.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במקביל התחדש המאמץ סורי לרכוש מטוסים חדשים ולהחיות עסקת רכישת מטוסים מחברת איירבוס
 
חברת התעופה של סוריה הודיעה כי סיכמה עם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה לחדש את טיסותיה של האחרונה לשדות התעופה של דמשק וחלב.
 
העיתון הסורי "אלת'ורה" מדווח כי מנכ"ל חברת התעופה הלאומית הסורית, נשאת נמיר, בחן עם משלחת החברה הגרמנית אשר ביקרה בסוריה לאחרונה אפשרות חתימה על הסכם חדש לחילופי ניירות מסע וחלוקת ההקצאות בין שתי החברות. העיתון מוסיף כי הצדדים סיכמו שמשלחת של החברה הגרמנית תבקר בסוריה בתחילת השנה הבאה לבחון בשטח את הפרטים הקשורים בחידוש טיסותיה לסוריה. יצוין כי חברת התעופה הגרמנית הפסיקה את טיסותיה לסוריה לפני עשר שנים בקירוב. במקביל, מדווחת התקשורת בסוריה כי חברת התעופה הלאומית ממשיכה במאמציה להיחלץ מהחרם הבינלאומי אותו הטילה ארצות הברית על סוריה ולהחיות עסקת רכישת מטוסים מחברת איירבוס.
 
מנהל החברה הסורית נשאת נמיר נפגש עם מנהלי יצרנית המטוסים האירופאית בשולי הסלון האווירי בדובאי על מנת לבחון חידושה של הזמנת 7 מטוסים מדגם 320 בהיקף של 500 מיליון דולר אשר הוקפאה בלחץ של ארצות הברית עקב הימצאותם של רכיבים אמריקאיים במטוס.
 
נמיר דחק במנהלי איירבוס להגיע להסדר עם הצד האמריקאי על מנת לאפשר אספקת המטוסים. חברת התעופה של סוריה נאבקת בחרם הבינלאומי אשר גרם לפגיעה בצי המטוסים שברשותה הכולל כיום 10 מטוסים בלבד לטיסות בינלאומיות לצד שני מטוסים מתוצרת רוסית לטיסות פנים. החברה הסורית קיבלה במהלך הסלון האווירי בדובאי הצעה רוסית לרכישת ששה מטוסים שלושה מדגם "איליושין" 400-96 המכילים 300 מושבים ושלושה מדגם "טופולב" 204 המכילים 160 מושבים בהיקף כולל של 500 מיליון דולר. לדברי הבכיר הסורי, ההצעה הרוסית כוללת מימון לרכישת המטוס הראשון ואספקתו תוך שנה ולאחר מכן אספקת שאר המטוסים כל 4 עד 6 חודשים.