הסכם שמיים פתוחים בין איחוד הנסיכויות הערביות ואיראן

הרשות לתעופה אזרחית של איחוד הנסיכויות הערביות חתמה על מזכר הבנות בתחום התעופה עם מקבילתה האיראנית להסדר הטיסות בין שתי המדינות


00:00 ,15.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות לתעופה אזרחית של איחוד הנסיכויות הערביות חתמה על מזכר הבנות בתחום התעופה עם מקבילתה האיראנית להסדר הטיסות בין שתי המדינות.
 
על פי מזכר ההבנה יבוצעו 215 טיסות בשבוע בין שבע הנסיכויות המרכיבות את איחוד הנסיכויות הערביות ובין איראן. מזכר ההבנה קובע שלוש חברות לאומיות איחוד הנסיכויות הערביות אשר יקיימו טיסות לאיראן והן Etihad Airways, Emirates, Fly Dubai, Air Arabia ו- RAK Airways.
 
עוד נקבע כי Etihad Airways תבצע 43 טיסות בשבוע משדה התעופה של אבו דאבי לחמש ערים מרכזיות באיראן הן טהראן, משהד, איספאהאן, שיראז והאי קיש.
 
החברות Emirates ו- Fly Dubai יבצעו במשותף 84 טיסות שבועיות משדה התעופה הבינלאומי של נסיכות דובאי לטהראן, שיראז, משהד, איספאהאן, האי קיש ובנדר עבאס.
 
חברת התעופה Air Arabia הפועלת מנסיכות אלשארג'ה תפעיל 49 טיסות שבועיות משדה התעופה של הנסיכות לאיראן ואילו RAK Airways חברת התעופה של נסיכות ראס אלח'ימה תבצע 39 טיסות שבועיות לאיראן.
 
במקביל נקבע כי חברות התעופה האיראניות Iran Air, Mahan, Kish, Caspian ו- Asman, יקיימו טיסות יומיות ישירות מאירן לאיחוד הנסיכויות הערביות.
 
מזכר ההבנה קובע עוד כי הפעלת הטיסות על פי ההסכם תתבצע בהדרגה עד שנת 2011 וכי יוסרו כל המגבלות על חילופי הטיסות בין שתי המדינות וכן יאושר קיום טיסות צ'רטר וטיסות מטען בכפוף לקבלת אישור מוקדם מרשויות התעופה האזרחית של כל מדינה.