הפיראטים מסומליה מצפצפים על החלטת מועצת הביטחון

הפיראטים באזור הסלימו את פעילותם וחטפו ביומיים האחרונים שלוש אוניות: אוניית סוחר תורכית, גוררת מכליות נפט מלזית וסירת תענוגות


00:00 ,18.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הפיראטים באזור הסלימו את פעילותם וחטפו ביומיים האחרונים שלוש אוניות: אוניית סוחר תורכית, גוררת מכליות נפט מלזית וסירת תענוגות
 
עוד טרם יבשה הדיו על החלטת מועצת הביטחון 1851 המתיר לכוח בינלאומי של האו"ם לפעול משטח סומליה נגד הפיראטים במפרץ עדן, הסלימו הפיראטים באזור את ניסיונות החטיפה נגד האוניות העוברות בנתיב.
 
ראש תוכנית הסיוע לספנות, אנדרו מונגורה, היושב בקניה מסר כי שלל הפיראטים הסומלים היה שלשום שלוש אוניות. במקביל, נכשל ניסיונם להשתלט על אוניית דייגים סינית ועל סיפונה 30 אנשי צוות. הדייגים הסינים נלחמו בפולשים והניסו אותם לאחר מספר שעות. במקביל חטפו הפיראטים אוניית סוחר תורכית, גוררת מכליות נפט מלזית הפועלת בשירות החברה הצרפתית Totalבדרכה למלזיה, וכן סירת תענוגות ששטה באזור ועל סיפונה שני אנשים. ממרכז התוכנית לסיוע לספנות בקניה מדווחים כי מתחילת השנה התקיפו הפיראטים הסומלים 108 אוניות לפחות.
 
החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1851 התקבלה שבועיים לאחר החלטה דומה מספר 1846, ולראשונה היא מתירה לכוחות שמירת נתיב הספנות להשתמש באדמת סומליה למלחמה בפיראטים. ההחלטה שהוגשה על ידי ארה"ב, מתירה להילחם בפיראטים לפי סעיף שבע לאמנת האומות המאוחדות תוך תיאום עם ממשלת סומליה המכהנת. ההחלטה מבקשת מהמזכיר הכללי של האו"ם לדווח כל שלושה חודשים על התקדמות הפעילות.